[linux] apt-get a Mandrake

Jan Domankus jan.domankus na private.arsnova.sk
Pondělí Prosinec 12 16:08:47 CET 2005

Ahoj,

> V solarise som sa stretol s prijemnou vecickou ktora mi celkom ulahcila
> zivot a bolo to pkg-get pocul som ze v linuxe sa nieco podobne vola
> apt-get a ze to funguje pre RedHat a Debian. Existuje nieco podobne aj
> pre Mandrake10.1?

Pre RPM based distribucie existuje apt-rpm (je to port apt z Debianu pre
RPM based distra; apt-get je iba jeden prikaz z balika). Najdes to na:
    https://moin.conectiva.com.br/AptRpm

Nikdy som to nepouzil (z RPM based distro som uz davno radsej presiel na
Debian ;-), takze neviem ako to naozaj funguje, ale na nete som nasiel
stranky s nazvami ".* APT-RPM Repository", tak predpokladam, ze to bude
potrebovat na strane repository taku istu (alebo dost podobnu) strukturu
ako maju Debianovske repositories. Cize na standardne repositories
tychto distribucii sa s tym nedostanes. To potom naozaj radsej
pouvazovat nad yum (nepoznam, ale co som s tym videl niekoho robit, tak
to bolo trochu podobne praci s apt-get), alebo nad prechodom k Debianu. ;-)

> Skusal som na nete aj hladat apt-get ale vsade som nasiel len navod
> pouzivanie ale balik na stiahnutie tam nebol (teda mozno bol ale pod
> inym menom ktore ja nepoznam)

Spravne je treba hladat apt pre rpm (cize "apt rpm" a horeuvedene URL je
5. v poradi ;-).

       Ja.