[linux] SSlCertifikaty na apache-ssl

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Čtvrtek Prosinec 15 22:16:48 CET 2005

On Thu, Dec 15, 2005 at 10:07:10PM +0100, Marek Slebodnik wrote:
> Dobry den,
> podarilo sa niekomu ( ak sa to vobec da), rozbehat viacej SSLCertifikatov
> na apache2 + modssl apache-ssl podla named Based virtual hosting ?.
>   --STRIP--
> <VirtualHost *:443>
>         ServerAdmin webmaster na domena.sk
>         SSLEngine On
>         SSLCertificateFile /etc/apache2/ssl/cert1.pem
>         ServerName mail.domena.sk
>         DocumentRoot /var/www/squirrelmail
> </VirtualHost>
>
> <VirtualHost *:443>
>         ServerAdmin webmaster na domena.sk
> [...]

No tak podla mna ti to nepojde. Kedze name based virtual hosting funguje
tak, ze pri prikaze GET/POST/... sa odosle aj nazov hostu, pre ktory
danu stranku klient vyzaduje. Problem je, ze SSL spojenie sa nadvazuje este
predtym, ako sa odosle poziadavka (ta totisto ide tiez sifrovane). Kedze
server este netusi, pre ktory host pride poziadavka, nevie sa rozhodnut,
ktory certifikat pouzit. Tym padom pouzije prvy, na ktory narazi.
Dost pochybujem, ze to vyriesis inak, ako certifikatom na roznych portoch
alebo roznych IP adresach.

Este jednym z rieseni je certifikat pre viacero hostov naraz na zaklade
hviezdickovej sekvencie (napr. pre *.salstar.sk). Musia ti ale vsetky hosty
padnut do jednej domeny. Neviem o tom, zeby bolo mozne generovat certifikaty
pre viacero domen oddelenych napr. ciarkou.

		SAL