[linux] vypadok servera, fsck, ext2 na ext3

JohnNy64 johnny64mail na gmail.com
Pondělí Prosinec 19 21:58:44 CET 2005

ak je tam aktualna verzia e2fsprogs, s prechodom na ext3 by nemal byt
ani najmensi problem bo zurnal je aplikovany pri spusteni e2fsck (ak je
ext3) automaticky. To znamena ze ked sa pocitac vypne necisto, pri
starte najprv aplikuje zurnal a az potom spusti kontrolu, kedy by uz
filesystem mal byt v poriadku. Mam pocit ze na initskriptoch nezalezi,
fsck sa robi vzdy automaticky (to podla fstab ale root sa za beznych
okolnosti robi vzdy).
Jedna vec sa mi vsak nezda... Ked mne vypadavala masina s Debianom ked
som este pouzival ext2 a woody, pri dalsom spusteni sa fsck spustilo
automaticky a ked som to musel spustat rucne, tak jedine ked nastala
nejaka vaznejsia chyba... To sa mi vsak stalo len parkrat (ale ked uz
tak to stalo za to (-: napriklad sa mi raz stalo ze qemu /dev/hda (-: ).