[linux] Debian balicky, apt-get

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Čtvrtek Únor 3 09:06:41 CET 2005

Zdravim

Mam problem s Debianom.
Pouzivam "apt-get update", "apt-get upgrade" pre aktualizaciu systemu.
Problem je v tom, ze povodne bolo apt nastavene tak, ze stahovalo aj
balicky unstable a testing. Potom sme to zmenili, aby stahovalo len
balicky stable, main, contrib. Kedze vacsina balickov uz bola
unstable, dost vela z nich som musel rucne odinstalovat a nainstalovat
znova, apt-get sa chytil vzdy nejakej mensej skupiny balickov a dal
zavislosti do poriadku.

Pouzivame openwebmail, ktory je len vo verzii unstable, nie vo verzii
stable. Dalej pouzivame MySQL server, ktory je vo verzii stable.

Vznikol  problem, ze po zadani prikazu "apt-get upgrade" zisti apt
nevyriesene zavislosti: balicek libdbd-mysql-perl, ktory je nutny pre
ine balicky a je vo verzii stable, tak zavisi na balicku
perlapi-5.6.1, ktory nie je nainstalovany a na stranke Debian ho
neviem najst, takze ho nemozem nainstalovat. Dalej mi poradi, ze na
vyriesenie problemu mam pouzit prikaz "apt-get -f install". Ten zase
zisti, ze balicek perlapi nevie nainstalovat, tak chce odinstalovat
tie balicky, ktore su na nom zavisle (libdbd-mysql-perl, mysql-client,
mysql-server, openwebmail). Ako som spomenul MySQL a openwebmail
potrebujem, takze mu to nedovolim odinstalovat.

Ako vyriesit tento problem, ked aj nadalej chcem pouzivat
aktualizovanie systemu pomocou apt-get?

Dakujem,
Martin Sechny

RAMMSTEIN, 28.02.2005 o 20,00, Bratislava Incheba,
Info: 0904 666 363, http://www.xl.sk