[linux] Streaming

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Únor 4 18:03:03 CET 2005

On Fri, Feb 04, 2005 at 04:03:36PM +0100, Martin Vana wrote:
> Ahoj,

> nuz poziadavka je aby to vedel prehrat win media player, zvysok je
> nepodstatny. Dolezite je to, aby to bolo pokial mozno softverovo zadarmo.
> Potrebujem cez "pomalu" dsl linku tlacit data do serverhousu, a odtial
> to distribuovat, len live prenos.
> Ma to byt vysielanie mestskej televizie... A kedze to budu pozerat
> ludia co vedia akorat tak otvorit stranku v browseri, a aby sa ich to
> nic ine nepytalo, potrebujem take riesenie.

Ja mam v poslednom case dost zle skusenosti s ffmpeg. Je to pomerne
nestabilne a na novych distribuciach sa ffserver tazko kompiluje,
aby bol aj funkcny.

Naopak mam velmi dobre skusenosti s VLC (www.videolan.org).
Sice v nazve ma, ze je to klient, ale bez problemov vie vytvorit
HTTP server, cez ktory by si to mal vediet pozerat s obycajnym
media playerom.

Doporucoval by som ale pouzivat na vysielanie televizie multicast.
Pri multicast vysielani sa ti sietov siri len jeden signal a nemusis
mat pre kazdeho klienta osobitny stream. Ak chces mat napr. kvalitne
vysielanie, tak potrebujes okolo 5 Mbit/s. Ak ti to bude pozerat
napr. 20 ludi, tak to budes mat pri unicaste tok 100 Mbit/s.
Pri multicaste ti to ostane na 5 Mbit/s (+ mozno par kilo na
spolupracu klientov). Klienti si mozu tuto aplikaciu nainstalovat
(zvladne to aj amater, staci oklikat par tlacitok).

Pravdaze licencia programu je GPL. :-)
A pravdaze je distribuovany pre spustu roznych OS, takze by s nim
nemali mat problem ani pouzivatelia MacOS a podobne.

Pouzival som ho na poslednom Linux vikende.
Problem akurat bol, ze nevedel nahravat priamo z moje TV karty,
tak som obraz nahraval cez mencoder a o 15 sekund neskor som
nahravany subor streamoval cez VLC. :-)
Ak by si to chcel robit profesionalne, tak to podporuje tusim nejaku
TV kartu, ktora vie davat priamo mpeg.

		SAL