[linux] proxy - content filter WAP stranok operatora Orange

Lubomir Host rajo na platon.sk
Sobota Únor 5 16:30:35 CET 2005

On Sat, Feb 05, 2005 at 03:06:59PM +0100, Marek Podmaka wrote:

>   pripajam sa z mobilu :) a tam squida teda nepustim :) proste ide mi
>   o to, aby som mal z mobilu pristup k niektorym strankam, ktore
>   orange blokuje. Nokia6230 podporuje prezeranie html a v nastaveniach
>   proxy aj s autentifikaciou, tak sa mi nechce na to robit ziaden php
>   skript...

Aha, jasne. Na dnesnych mobiloch si squid zatial asi nepustis. ;-)

K tomu Orange: robil som zopar wap stranok (namiesto HTML sa pouzije
WML) a prave pri pripojeni od operatora Orange som narazil na niekolko
chyb. Hlavny problem je v tom, ze Orange robi "content filter" (co na
druhej strane nerobi operator EuroTel, alebo to robi spravne).

Spominany content filter v Orange podla mojich skusenosti vykazoval
tieto chyby:

- pravdepodoben robi kompresiu obrazkov

- snazi sa robit "kompresiu" WML stranok. Ta spociva vo vyhadzovani
  zbytocnych medzier, co nerobi korektne. Napr. ak som chcel tucnym
  fontom zvyraznit niektore slovo vo vete, musel som pouzit konstrukciu
  'vo vete<b> zvyraznene </b>slovo', inac boli slova "vete",
  "zvyraznene" a "slovo" zlepene dokopy. Nepomahalo ani specifikovanie
  explicitnej medzery pomocou haxadecimalneho kodu.

- robi kontrolu hlaviciek dokumentov WML stranok. Ale ani to nerobi
  dobre. Vo WML je moznost specifikovat akcie, ake su dostupne po
  stlaceni jednej z klaves pouzivanych pri browsovani. Tobi sa to zhruba
  takto: (snad moj mail nebude ohondoteny ako spam kvoli html tagom)

-----------------------------------%<-----------------------------------
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>
</template>
<card id="xyz" title="Titulok">
</card>
</wml>
-----------------------------------%<-----------------------------------

  Vsimnite si '<do type="Options"...' a '<do type="options"...'.
  Dolezita je velkost pismen v slove "Options". Robi to to iste, ale je
  to odrb na content filter u operatora Orange. Ak by som pouzil 2x
  slovo "Options", nepreslo by to cez content filter v Orange. Ak by som
  chcel pridat dalsiu polozku do menu, tak by som musel pouzit
  '<do type="OpTiOnS"...' alebo podobne. S tymto som kedysi zabil polku
  dna, ked nam komercne stranky cez operatora EuroTel sli, cez Orange
  nesli.

  Podotykam, ze by malo ist o korektny WML dokument. Teda minimalne na
  dost striktnych telefonoch to funguje. ;-)

Osobne som vtedy a ani teraz nevidim sancu pretlacit opravenie tychto
chyb na Orange brane, takze som sa o to nepokusal. Ale ak mate niekto
dosah na tie spravne miesta, mozte to skusit. Nezabudnite uviest moje
meno. ;-)

Takze tolko k tomu, preco mozno niektore stranky u operatora Orange
nefunguju. Zaroven sa ospravedlnujem za dlzku mailu a mozno mierne OT.
A tiez podotykam, ze som nechcel nikomu robit reklamu (ci uz dobru alebo
zlu), pretoze vyhody a nevyhodu sa najdu na oboch stranach. Preto je
mozno vyber oepratora minimalne na Slovensku dost dolezity. Skoda, mozno
by bola lepsia 3. alternativa.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/