[linux] Streaming

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na gmail.com
Pondělí Únor 7 21:36:01 CET 2005

Matus UHLAR - fantomas wrote:

>Switch musi multicast podporovat len v zmysle vediet preposielat multicast
>pakety (specialna eth. adresa IIRC). Samozrejme, ze je lepsie, ak switche
>vedia na urovni ethernetu zistit, kto v danych multicast skupinach je, aby
>nemuseli tieto pakety broadcastovat. Ale mam pocit, ze aj najjednoduchsie
>switche podporuju multicast, hoci len tak, ze ho broadcastuju...

no to je logicke, broadcast aj unicast su v podstate specialnymi
pripadmi multicastu, takze multicast zvlada vlastne kazdy switch :)

ja vsak v tychto dimenziach nerozmyslam, lebo ked chce napr. clovek
streamovat multicastom mnozstvo digitalnych televizii vo velkej
100megabitovej lokalnej sieti, tak ked nema switche s podporou
ozajstneho multicastu, tak potom bez ohladu na to, aku mocnu ma
backbone, uzkym hrdlom pre neho budu rychlosti koncovych klientov, ak sa
to bude broadcastovat do celeho velkeho LAN segmentu, co sposobi
spomalenie aj tym, ktori streamovat nechcu, a pri tomto negativnom
ovplyvnovani nechcenym broadcastom LAN segment zvladne ovela menej streamov

ale toto uz asi velmi s linuxom nesuvisi, takze z mojej strany uzatvaram
temu

ostry