[linux] Mierne OT - dlhe : Mozilla a Socialna poistovna

Remo remo na hi.sk
Pátek Únor 11 11:41:50 CET 2005

Po novom sme povinny odosielat do socialnej poistovne vykazy o
zamestnancoch v elektronickej forme na https://podatelna.socpoist.sk
Nakolko sme sa uspesne branil pouzivaniu Microsoft Explorera viac ako dva
roky chcel som trocha postuchnut spravcu webovej aplikacie. V podstate
takmer vsekto ide v poriadku az na poslednu operaciu kedy sa po stlaceni
odkazu na link zobrazi formular , ktory sa tlaci a nasledne posiela beznou
postou. Tu je kamen urazu formular sa musi vytlacit ale v Mozille mi to
jednoducho nefunguje. Po slusnom e-maile , ktory som poslal na patricne
miesta som dostal nasledovne odporucanie:

***********

Minimálne požiadavky na konfiguráciu klientovho operačného systému a
internetového prehliadača

1.Operačný systém musí mať nainštalovanú podporu silnej kryptografie.

V prípade MS Windows je možné aktuálnu úroveň kryptografie zistiť pomocou
internetového prehliadača MS IE, v menu, v záložke „Nápoveda“,
podmenu „O aplikácii“. Silná kryptografia znamená 128-bitové
šifrovanie. Staršie inštalácie poznajú len 48-bitové šifrovanie. Takéto
inštalácie možno o silnú kryptografiu doplniť nainštalovaním "encryption
packu".
Bližšie informácie nájdete na stránke:
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/recommended/128bit/default.asp
Ak klient používa ako operačný systém MS Windows 2000, stačí nainštalovať
service pack 4.
Ďalším riešením je nainštalovať MS IE verzia 6, alebo vyššia.

2.Internetový prehliadač, musí podporovať šifrovanie, JavaScript, CSS,
HTML aspoň na úrovni MS IE 5.5.

3.Internetový prehliadač musí mať nastavenú úroveň zabezpečenia
zodpovedajúcu MS IE Medium. Je to komplex nastavení, ktoré okrem iného
zahŕňa aj povolenie spúšťania JavaScriptov. Aplikácia „Elektronický
zber údajov“ ich využíva.

V prípade obavy, že klientsky prehliadač by sa aplikovaním požadovanej
úrovne zabezpečenia "stal nebezpečným", je vhodné na klientských
pracovných staniciach zaradiť webserver: https://podatelna.socpoist.sk/ do
skupiny dôveryhodných a nastaviť im vyžadovanie SSL a overenie servera
pomocou jeho certifikátu. Potom stačí, ak strednú úroveň zabezpečenia bude
nastavaená len pre tieto dôveryhodné servery.

4.Internetový prehliadač musí mať povolené prijímať cookies. Inak bude
používateľ, napriek zadaniu správnych prihlasovacích údajov, vidiel len
úvodnú, privítaciu obrazovku.
Napríklad internetový prehliadač Opera spoľahlivo zahadzuje cookie, ak to
ma nastavene.

Podla Mozilla Firefox vsetky podmienky splna. Mozete to niekto potvrdit
alebo vyvratit , pripadne mate skusenosti s uvedenou aplikacou ?

Dakujem Mikes