[linux] Mierne OT - dlhe : Mozilla a Socialna poistovna

Peter konfery na lentus.sk
Pátek Únor 11 16:05:59 CET 2005

Remo wrote:
> [...]
> takmer vsekto ide v poriadku az na poslednu operaciu kedy sa po stlaceni
> odkazu na link zobrazi formular , ktory sa tlaci a nasledne posiela beznou
> postou. Tu je kamen urazu formular sa musi vytlacit ale v Mozille mi to
> jednoducho nefunguje. Po slusnom e-maile , ktory som poslal na patricne
> miesta som dostal nasledovne odporucanie:
>
> ***********
>
> Minimálne požiadavky na konfiguráciu klientovho operačného systému a
> internetového prehliadača
>

> 1.Operačný systém musí mať nainštalovanú podporu silnej kryptografie.

Checkni, ci mas ...

> 2.Internetový prehliadač, musí podporovať šifrovanie, JavaScript, CSS,
> HTML aspoň na úrovni MS IE 5.5.

Co je toto za definicia?! Mame HTML verzie, nie IE-HTML verzie :-[

> 3.Internetový prehliadač musí mať nastavenú úroveň zabezpečenia
> zodpovedajúcu MS IE Medium. Je to komplex nastavení, ktoré okrem iného
> zahŕňa aj povolenie spúšťania JavaScriptov. Aplikácia „Elektronický
> zber údajov“ ich využíva.

Checkni, ci mas povolenia a pod.

> [...]
> pracovných staniciach zaradiť webserver: https://podatelna.socpoist.sk/ do
> skupiny dôveryhodných a nastaviť im vyžadovanie SSL a overenie servera
> pomocou jeho certifikátu. Potom stačí, ak strednú úroveň zabezpečenia bude
> nastavaená len pre tieto dôveryhodné servery.
>
> 4.Internetový prehliadač musí mať povolené prijímať cookies. Inak bude
> používateľ, napriek zadaniu správnych prihlasovacích údajov, vidiel len
> úvodnú, privítaciu obrazovku.
> Napríklad internetový prehliadač Opera spoľahlivo zahadzuje cookie, ak to

Ja mam "specialny stroj", kde je povolene uplne vsetko a takto to skusam.

> **********
>
> Podla Mozilla Firefox vsetky podmienky splna. Mozete to niekto potvrdit
> alebo vyvratit , pripadne mate skusenosti s uvedenou aplikacou ?

Ano, AFAIK FF vsetko splna. Skus iny Gecko browser na inom win-OS
(w2k/wxp) a uplne inom PC - toto je system mojho testovania.

***

BTW: V kazdej slusnej firme by IMHO mal byt 1PC s OF a IE. :-D
Ale myslim to aj vazne. Vzdy sa da vyskladat nejaky
C400/D700+128MB+legalna W98/W2K (neOEM) z ineho stroja. System bude
dobry ozaj len na otestovanie a pod. - nebude bezne zapnuty (vobec,
duplom nie v LAN, ci LAN-NET).
Je to trosku na flame, ale je to kvoli usetreniu casu. A aspon mam (pre
seba) argument, ze to OZAJ nefacha.
Na druhej strane ... SP by mala komunikovat bez podmienok typu:
HTML aspoň na úrovni MS IE 5.5 [ale to je IMHO iba zla formulacia
pisatela mailu]

***

Inak je to tiez pristup uradnika (el. zasielanie). Najprv sa roky nijak
raz neda a potom (AFAIK) zo dna na den musis zasielat iba elektronicky.

To som si raz vybavoval viza do USA a *musel* som prist osobne (hoci
stacilo aj na dialku, ale mali pravo ma pred/zavolat). Tak som z Berlina
(tam som vtedy bol) isiel do BA. 10 dni na to sa *nedalo* osobne (aj
keby som xcel), uz iba cez postu a telefonaty - proste byrokraticka
buzerace. A ked uz som takto OT: V (len!) Bruseli (len kvoli EU!) je
zamestnanych 150.000 uradnikov! T.z. kopec kopiriek, budov, platov,
odvodoc, dochodkov, mobilov, obedov, reprezentacnych nakladov, leteniek,
sluzobnych ciest a navyse aj kopec produkcie (papiere a pod.) kt.
slusneho cloveka len obmedzuju (softvarove patenty), ci urazaju
(zakrivenia bananov a miesto pre sliepky :-).

No, majte sa

Peter