[linux] OT: linux.sk presmerovany na linuxos.sk? - par prihod z natacanie

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Pátek Únor 11 20:33:27 CET 2005

Viac-menej suhlasim s JaSanovym nazorom, ale budem trosku obsirnejsi.
Nepokladajte to prosim za flame alebo nieco podobne, len skonstatujem
zopar veci. Berte to ako moj osobny nazor.
Mozno to nebude dvakrat slusne, ale v celkom maile budem tykat. Jednoducho
sa mi tak lepsie rozprava (a pise).

On Fri, Feb 11, 2005 at 09:35:39AM +0100, Matus Horvath wrote:
> Juraj Michalek wrote:
>
> --snip--
>
> My dobre vieme ze to nemame skusat. Otazka je preco si to nevedel ty... ;)

Sice Ta nepoznam, ale silne pochybujem, ze si clovek, ktory nerobi chyby.
Upgrade servera je vec, ktora sa moze aj nemusi skoncit dobre; zavisi od
konkretnych okolnosti. Hocikto, ked robi upgrade, si je tohoto vedomy.
Myslim si, ze na toto dovody boli a Georgik vedel, co robi.

> No to je dalsia vec ktoru si mal vediet predtym ako zacnes updatovat
> produkcny server za plnej prevadzky...

Chyby robi kazdy, ako som uz raz napisal. A dopredu premysliet nasledky
vsetkeho do najmensich detailov je prakticky nemozne.

Az na druhe precitanie som si vsimol tie smajliky na koncoch niektorych
viet. Bohuzial, ani vety s nimi nevyznievaju prilis vtipne, skor ironicky
(ak to nebol zamer). A k tomu su adresovane cloveku, ktory si ich rozhodne
nezasluzi.

> Ja som dost nezaujaty pozorovatel, pretoze so serverom linux.sk ani so
> sklugom nemam nic spolocne. Ak si zvedavy na takyto nezavisly nazor,
> mozem ti povedat ze po precitani tvojho dlheho mejlu ma napada len jedna
> vec -- ked chce niekto spravovat linuxovy server, musi to vediet. Ak to
> nevie, jediny vysledok je chaos.
>
> Matus

Tvoj nezaujaty nazor je mozno az prilis nezaujaty. Georgika trosku poznam,
takze moj bude o cosi subjektivnejsi: Cielom Georgikovho mailu bolo hlavne
vysvetlit, co sa okolo linux.sk dialo; ako vidno, bolo toho celkom dost.
Pokial si nechcel vediet, co sa dialo, citat si samozrejme nemusel.

Ked chce niekto spravovat linuxovy server (ako aj hocijaky iny), musi mat
v prvom rade 'otvorenu hlavu', pretoze problemy, ktore sa vyskytuju, su
casto absolutne nepredvidatelne. Ruku na srdce - kto to nezazil stroj,
ktory jednoducho odmieta poslusnost?

Teraz na trosku vseobecnejsiu notu:
Mailing listy su sice na vyjadrovanie vlastnych nazorov, vsak mame
demokraciu. Ale aj napriek tomu sa niekedy hodi zvazit, ci odoslany mail
naozaj stoji za odoslanie do konfery, alebo do /dev/null. Osobne ma maily,
ktore obsahuju kritiku bez slovicka 'konstruktivna' a namiesto toho sa
venuju vrtaniu do inych, mierne urazaju. Viem, nemusim ich citat; v
podstate nikto ich nemusi citat - ale preco potom vlastne prichadzaju?
Nutia ludi potom pisat dalsie podobne maily (ako je napriklad tento).

	Milan Plzik

P.S.: Medzicasom prisiel do konfery dalsi mail od JaSana. Mozem povedat
iba jedine - suhlasim.

HOWGH.