[linux] Peticia za dostupnost verejnych sluzieb WAS: Mierne OT - dlhe : Mozilla a ZSR a ine

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na rec.uniba.sk
Sobota Únor 12 11:29:11 CET 2005

Juraj Variny wrote:

>Ďalej žiadame, aby používanie služieb nebolo viazané na žiadny konkrétny
>klientsky softvér (ako napríklad MS Windows + Internet Explorer), ale na
>existujúce štandardy konzorcia W3C.

v pripade formatov MS Office a inych proprietarnych ide v podstate o to
iste, takze aj to by sa pod to mohlo schovat

myslim, ze dokonca niekde v legislative existuje nieco o tom, aby sa
informacie zverejnovali v neproprietarnych otvorenych formatoch, ale
neviem ci sa to netyka len verejnych (nie sukromnych) institucii (ale aj
to by na zaciatok stacilo), takze tym, co sa toho nedrzia, by sa dalo
pohrozit zakonnym postihom

dal som zistovat konkretnejsie udaje o tej legislativnej zalezitosti

btw, aj otvorene formaty, ktore su licencne vlastnene nejakym subjektom,
tiez nie su najstastnejsie (kauzy GIF, MPEG-4, ...)

podotazka: ako je na tom v tomto smere PDF? nemoze si jedneho dna Adobe
povedat: "tak, a teraz platte!"?

http://www.pv2c.sk/?art=proprietary
http://www.openformats.org/enShowAll

ostry