[linux] EDGE modem ZADACOM

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Sobota Únor 12 16:03:50 CET 2005

> Mozes v strucnosti popisat ako ?

> Uvazujem o nom pre pripojenie jednej firmy v horach, kde napodiv okrem
> orange EDGE nic ine nie je.

Jasne :):::
U mna to bolo jednoduche ...

po pripojeni modemu do USB som prikazom lsusb zistil, ze ho automaticky
mam ... (samozrejme, ze mam ale loadnuty modul usb_serial ;))
Nakonfiguroval som pppd podla seba, ale nic, tak som zasiel na google a zistil
som, ze www.zadacom.sk ma navod aj pre Linux ...
(Pozrel som este ftdi ... a zistil som, ze ho v Slacku uz mam, tak som ho
spustil ... modprobe ftdi_sio - neskusal som vsak este, ci je vobec potrebny)

Tak som to urobil podla toho ZADACOM stranky... ale neslo mi to: chyba LCP
terminated by peer ..
Tak som zistil, ze tam chyba este option: noipdefault a uz som sa pripojil,
ale obcas mi to padlo ...
Startol som u kamosa win a hladal MTU, nasiel som nastavenie na 576, ale padlo
mi to aj tak pri vacsej zatazi ... Takze neviem, ci je to ono ...

A teraz bezim uz 40 minut a v pohode ... ale iba brawsujem  a posielam
maily ;)

Tu je moj edge: (/etc/ppp/peers/edge)
# Configuration for EDGE modem ZADACOM
/dev/ttyUSB0 230400
crtscts
noauth
connect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/chatscripts/edge'
nodetach
noipx
noipdefault
usepeerdns
ipcp-accept-local
local
novj
novjccomp
nobsdcomp
mtu 576
disconnect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/chatscripts/edge-hang'
defaultroute
usepeerdns

A tu je moj chat script "edge": (/etc/ppp/chatscripts/edge)
TIMEOUT 20
ABORT BUSY
ABORT "NO CARRIER"
ABORT VOICE
ABORT "NO DIALTONE"
""
ATZ OK
AT+CGDCONT=1,"IP","INTERNET" OK
"ATD*99#" CONNECT

a "edge-hang": (/etc/ppp/chatscripts/edge-hang)
"" "+++ath"

a potom uz len pppd call edge ...

manualne som zadal do /etc/resolv.conf
tie dva nameservre, co mi pppd vypisalo a uz bezim ...

Teraz som si urobil dva scripty edge-on a edge-off, kde prvy znich mi zrusi
default route a vytoci spojenie a nahodi name servre do resolv.conf

a druhy zrusi pppd a nastavi moje lokalne default route a name servre...

Este som ich vsak uplne neskusal, ale ked budu funkce, tak ich mozem
poslat ...

---
Inak latencia je zla ... ping na www.sme.sk okolo 800ms ;(

Ale da sa ;)