[linux] Re: Mierne OT - dlhe : Mozilla a ZSR a ine

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pondělí Únor 14 09:53:55 CET 2005

Pripajam sa i ja, suhlasim s nejakou akciou za standardy.

Ked uz WWW, tak standardizovana podla W3C. Dokomunety DOC, XLS, RTF,
PDF, nech su akekolvek, nie su vhodne ako sucast WWW stranky. Aby to
bolo vhodne, musi ist len o prilohu na stiahnutie, nie ako
zobrazitelna WWW stranka. Mozeme pouzit kontrolu (validator.w3.org),
ale treba to aj rucne odskusat, ci to nahodou ide.

Okrem statnych institucii:
akou je Socialna poistovna (https://podatelna.socpoist.sk)

dalej skol:
akou je PF UPJS KE (www.science.upjs.sk) - vlastna skusenost

by mozno za zmienku stali aj komercne firmy, napr. banky:
Skuste pouzit Internetbanking CSOB (www.csob.sk) na inom ako WIN+MSIE.

Som trochu aj ucitel informatiky a trapi ma fakt, ze slovenske
skolstvo (zakladne a stredne) je na 100 % postavene na produktoch
Microsoft, teda trapi ma skor to, ze nie je priestor pre ine
platformy. O standardizacii a legalnosti v ucebnych osnovach nie je
nic, potom sa necudujme, ze takto vyzera realita.

Martin Sechny

Vsetko o SuperStar
http://superstar.atlas.sk