[linux] EDGE modem ZADACOM

Marek Podmaka marki na onee.sk
Úterý Únor 15 11:00:48 CET 2005

Hi!

Tuesday, February 15, 2005, 8:56:17, uhlar na fantomas.sk wrote:

> povedal by som ze GPRS internet nebezi cez WAP GW ale mozem skusit
> zistit...

  samozrejme. wap gw sluzi na komprimaciu (resp. transformaciu z
  textovej do uspornejsej binarnej podoby) wap stranok (teda xml).
  Taktiez WAP standarty definuju kopec protokolov, ktorymi sa sa tieto
  data mozu v roznych mobilnych sietach prenasat. Bola celkom sranda
  studovat asi 50 stranove pdf o protokole WDP, aby som sa nakoniec
  dozvedel ze v sietach na baze protokolu IP sa WDP=UDP :) Hlavny
  zmysel wap gw je asi fakt len v tej komprimacii, lebo funguje tam v
  zasade vsetko ako pri http, ale binarne a cez UDP.

  To, co orange robi pri GPRS internete, je asi nejaka transparentna
  proxy, ktora optimalizuje obrazky a tym padom meni aj samotne
  stranky a v nich URL obrazkov na nejake http://10.0.nieco. Pri prvej
  nacitanej stranke by Ti mal vyskocit pop-up (ale vacsine ludi asi
  nevyskoci, lebo sa ten pop-up tvari akoby bol zo stranky ktoru
  napises ako prvu a skoro nikto uz nema povolene pop-upy pre vsetky
  stranky). No a tam sa da nastavit uroven kompresie tych obrazkov.
  Ale najvacsia haluz je, ze sa to neda vypnut! Teda da sa, ale az ked
  si stiahnes nejaky ich program :)

> Ale teraz to uz neoverim a ET HSCSD s EDGE nepodporuje.

  ET podporuje aj HSCSD aj EDGE. O tom ze by EDGE existovalo aj pre
  vytacane spojenia neviem, ale je to mozne.

> Nuz a takisto to je o zatazeni siete. ked je pretazena siet, odozvy
> klesaju. mam pocit ze Orange sa chysta este masivne upgraadovat siet
> (zrejme to uz aj robi) ale este nie je na konci...

  Hmm no to by mal uz len kvoli tomu kolko volnych minut porozdaval
  novym zakaznikom... A vo vytazenych oblastiach kde sa dost
  telefonuje, to s GPRS (a EDGE) bude dost biedne tak ci tak.

--
 bYE, Marki
... Stante sa pre niekoho potrebnym, ale nikomu nestazujte zivot. EMERSON