[linux] digi

Plzik Milan mmp na golem.gymzv.sk
Pátek Únor 18 09:33:10 CET 2005

On Wed, Feb 16, 2005 at 07:29:16PM +0100, Blaskovic wrote:

> Doteraz som používal len windows xp, teraz si pripravujem novú
> pracovnú stanicu, na ktorej by som nechcel windows vobec inštalovať,
> chcel by som prejsť na linux ( mám už objednaný Linux SUSE prof...).
> Chcem preto vediet, ako bežia aplikácie Cad a Cam ( napr. AUTOCAD,
> CATIA V5R7, SURFCAM, UNIGRAFIK, EDGECAM, ),

Neviem, ci volite tu najspravnejsiu cestu - nenapisali ste, ci uz mate s
Linuxom vseobecne nejake skustenosti. Pokial prilis nemate, mali by ste
naozaj (ako Marcel Telka napisal) zostat radsej pri WinXP, pretoze s
Linuxom by ste si narobili zrejme dost problemov navyse. Rozhodne by som
nerobil 'skokovy' prechod a neplanoval pracovne nasadenie.

Pokial mate zaujem o pracu s linuxom, skor by som niekde vyhradil stroj,
na ktorom bude linux (nemusi byt nutne SuSE, mozno by stacilo aj nieco
volne siritelne, pokial Vam nebude chybat uzivatelska podpora od vyrobcu).

> pokial mám inštalačku s príponou *.exe , tak isto aj programovacie
> stanice ( napr: od HEIDENHAIN alebo SIEMENS ), ktoré síce bežia pod
> dosom, ale inštalačka je takisto s príponou *.exe , čo je pre
> windows, ako to prekonvertovať na linux, alebo je k tomu treba nová
> inštalačka priamo od predajcu prisposobenú na linix?

K .exe suborom. Co sa tyka aplikacii, ktore su '.exe' (spustitelne subory
z Windows), na linuxe priamo spustitelne nie su. Je sice moznost, ako ich
spustat oklukou, ale je to dost namahave.

A takisto - nie je .exe ako .exe. Aj ked ma subor tu istu priponu, jeho
obsah hovori, ci je to program pod Windows alebo pod DOS. Na spustanie
DOSovych programov takisto nie je v linuxe priama podpora. Ide to sice
tiez oklukou, ale spominali ste programovacie stanice. Aplikacie pod DOS
casto pouzivaju priamy pristup k nejakemu zariadeniu, co moze byt pri
exotickejsich zariadeniach problem. Linux moze zakazovat priamy pristup k
hardveru.

'Konverzia' .exe je skoro nemozna - taketo riesenie by som na produktivnu
pracu rozhodne neriskoval pouzivat. Najrozumnejsie riesenie je ziskat
priamo od vyrobcu program pre linux - pokial vyrobca odporuca nieco
konkretne (napr. SuSE), najlepsie je mat samozrejme taky linux.

> A ešte by som chcel vedieť, aké prípony sú pre inštalačky v linuxe?

No, v linuxe nieco ako instalacne programy casto ani neexistuje.
Najcastejsie sa pouzivaju 'balicky', v ktorych je ulozeny konkretny
program. Nie su to spustitelne subory, iba archivy, v ktorych je ulozeny
program. Formaty a pripony sa lisia v zavislosti od distribucie -
napriklad SuSE, Mandrake, Fedora pouzivaju .rpm subory (ale aj tak by sa
nemali subory miesat medzi distribuciami), Debian .deb a dalsie pouzivaju
ine.

Vela stastia

	Milan 'mmp' Plzik