[linux] Niekto mi beha po Wifi sieti

Michal Holes mholes na pcrevue.sk
Neděle Únor 20 16:07:30 CET 2005

> - ako overit, ake su to pakety

etherreal priamo na AP ich vsetky odchyti a umozni analyzu. jnettop spravi iba
analyzu komunikacie (ktore IP, ktore porty, aky traffic)

> - ako ochranit siet od "cudzoloznikov"

ak ide naozaj iba o odstrihnutie od inetu tak na gw spravit filter a prepustit
iba zadane IP spolu s priradenymi MAC (ja to mam priamo v hw routeri, ako to
ale spravit softverovo netusim). dalej spravit sifrovanie medzi AP a
clientmi, najlepsie pomocou WPA. WEP neodporucam (iba spomaluje prenosy a
zlomenie sifier trva niekolko desiatok minut).

> - ako ho pripadne vypatrat

to bude velmi tazke, skoro nerealizovatelne.

--
Michal Holes