[linux] "prepinanie" medzi postfixom a sendmailom-"trosku" dlhe

Peter HLOSKA holdsun na zoznam.sk
Pondělí Únor 21 22:10:09 CET 2005

no, najprv vdaka vsetkym!

dovod nefunkcnosti postfixu a "vsetkych" problemov okolo mailov
bol v nainstalovanom komercnom softe CommuniGate Pro[trial],
ktory prebral kontrolu nad postou a ja blbec som nan uplne zabudol...
vcera som ho aj odinstaloval, ale zjavne po sebe neupratal ako
sluboval manual a instalovat[aj ked pri vypnutom postfixe]
sendmail nebola dobra volba-to som uz pochopil ;-)
po vyhodeni vsetkeho[aj zbytocneho] okolo mailov a nainstalovani
*len* potrebneho[snad som ani mailx nemusel..<5min>..nemusel a aj
som ho vyhodil a vyskusal si mutt :-)], teda postfix a
procmail[alebo by stacil len postfix?] odosielanie funguje v
pohode a zistil som aj preco sa mi "stracaju" testovacie maily z
mojho na moj mail na @zoznam.sk... :-( no hadajte...
---8><---syslog---8><---
Feb 21 20:59:26 admin postfix/smtp[13307]: 0BE237D62:
to=<holdsun na zoznam.sk>, relay=be1.mail.zoznam.sk[62.65.179.8],
delay=11, status=bounced (host be1.mail.zoznam.sk[62.65.179.8]
said: 591  Server [195.91.57.254] je blokovany (your host is
blacklisted) Navstivte:
http://mail.zoznam.sk/bl?IP=[195.91.57.254] . Svoje otazky piste
na blacklist-admin na be1.mail.zoznam.sk . (send your questions to
blacklist-admin na be1.mail.zoznam.sk) (in reply to RCPT TO command))
---8><---syslog---8><
hadajte kto je 195.91.57.254...stary znamy nemenovany mobilny
operator-ochotny napravat svoje chyby

takze som sa rozhodol pre postfix a za pomoci
http://deja-vix.sk/sysadmin/
by to nemal byt problem vyladit k spokojnosti...tymto verejne
'thanks for foto' ktory mi poradil sukromne :-)

Matus UHLAR - fantomas wrote:
> [...]

stalo sa

> [...]
> pre mna dolezite ficurky a mal nejake pre mna dolezite bugy
>
> (napriklad specifikacia domeny v daktorom z config suborov automaticky
> platila aj pre poddomeny, co som v ziadnom pripade nechcel).
>
> sendmail mam momentalne odladeny tak, ze mi momentalne napadaju asi len 2
> ficurky ktore by som privital:
>
> - odmietat nekorektne formatovane MIME maily - sqele proti niektorym
>   virusom, spamom (a tiez niektorym bulkmailerom a mailom s podpisom NODu
>   o tom ze v nich nie je virus ;-)
>
> - odmietat specifikovane HELO stringy (napr. HELO hotmail.com)

vdaka moc, presne takto si predstavujem subjektivnu odpoved ;-)

thanks for all!