[linux] problem s pripajanim filesystemov + /etc/mtab

Lubomir Host rajo na platon.sk
Neděle Únor 27 13:40:57 CET 2005

Zdravim,

uz niekolko vecerov riesim nasledovny problem: mam standardne Debian
unstable jadro 2.6.10-1-k7 a k nabootovaniu samozrejme pouzivam initrd.
Problem je v tom, ze hoci sa mi vsetky filesystemy pripoja tak, ako
chcem, tak sa informacia o ich pripojeni neobjavi v /etc/mtab (teda aby
som bol presny, chyba iba informacia o /usr, /var, /home oblastiach).
Vid nasledovne vypisy po nabootovani:

-----------------------------%<-----------------------------
13:17 root na twinky [~]## cat /etc/mtab
/dev/mapper/twinky-rootfs / xfs rw,sync,noatime 0 0
proc /proc proc rw 0 0
sysfs /sys sysfs rw 0 0
devpts /dev/pts devpts rw,gid=5,mode=0620,gid=5,mode=620 0 0
tmpfs /dev/shm tmpfs rw,size=10000000 0 0
none /proc/bus/usb usbfs rw 0 0
none /proc/sys/fs/binfmt_misc binfmt_misc rw 0 0
nfsd /proc/fs/nfsd nfsd rw 0 0

13:17 root na twinky [~]## cat /proc/mounts
rootfs / rootfs rw 0 0
/dev2/root2 / xfs rw,sync,noatime 0 0
nodev /proc proc rw,nodiratime 0 0
nodev /dev/pts devpts rw 0 0
nodev /sys sysfs rw 0 0
/dev/twinky/usr /usr xfs rw,noatime 0 0
/dev/twinky/var /var xfs rw,noatime 0 0
/dev/twinky/home /home xfs rw,noatime 0 0
tmpfs /dev/shm tmpfs rw 0 0
none /proc/bus/usb usbfs rw 0 0
none /proc/sys/fs/binfmt_misc binfmt_misc rw 0 0
nfsd /proc/fs/nfsd nfsd rw 0 0
-----------------------------%<-----------------------------

Ano, pouzivam LVM, ale tento problem som pozoroval aj pred tym, ked som
mal standardne particie na disku (/dev/hda7, /dev/hda8, ...).

Hlavny problem je v tom, ze ak pripojene oblasti nie su zapisane
v /etc/mtab, tak sa tieto oblasti nezobrazia vo vypise 'df -h' a tiez
(co je vsak uz dost zle), ze sa pri reboote neodpoja. Lebo hlupy umount
sa tiez pozera do /etc/mtab (namiesto do /proc/mounts). Mozeme mi prosim
niekto vysvetlit, naco si prikaz 'mount' zapisuje informaciu
o pripojenych oblastiach do /etc/mtab? Ved su s tym iba problemy, ak
je rootfs iba na citanie, ak user zmaze /etc/mtab a pod.

Nemalo by sa chovanie prikazu mount a ostatnych uz konecne zmenit tak,
aby sa /etc/mtab nepouzivalo?

Pozeral som sa aj do initrd aj do startovacich skriptov, ale nic
podozrive som tam neobjavil. Jednym z rieseni by bolo po skonceni
startovacich skriptov spravit 'cat /proc/mounts > /etc/mtab', ale to
nepokladam za riesenie povodneho problemu.

Prikladam este vypis mojho /etc/fstab, mozno je chyba tam:

----------------------------------------%<----------------------------------------
13:36 root na twinky [~]## cat /etc/fstab
nodev                 /proc   proc            defaults                        0 2
/dev/twinky/rootfs    /       xfs             defaults,sync,noatime           1 1
/dev/twinky/swap      swap    swap            defaults                        0 0
none                  /proc/bus/usb   usbfs   defaults                        0 0
nodev                 /dev/pts        devpts  rw,gid=tty,mode=0620            0 2
nodev                 /sys            sysfs   defaults                        0 0

/dev/hda5             /boot   ext2            defaults,noauto,sync,rw         1 2
/dev/twinky/usr       /usr    xfs             defaults,noatime                1 2
/dev/twinky/var       /var    xfs             defaults,noatime                1 2
/dev/twinky/home      /home   xfs             defaults,noatime                1 2

Riesil taketo nieco niekto niekedy?

Diik za nakopnutie, rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>        ICQ #:  257322664
Platon Software Development Group              http://platon.sk/