[linux] problem s pripajanim filesystemov + /etc/mtab

Neděle Únor 27 22:21:23 CET 2005

On 27.02 13:40, Lubomir Host wrote:
> uz niekolko vecerov riesim nasledovny problem: mam standardne Debian
> unstable jadro 2.6.10-1-k7 a k nabootovaniu samozrejme pouzivam initrd.
> Problem je v tom, ze hoci sa mi vsetky filesystemy pripoja tak, ako
> chcem, tak sa informacia o ich pripojeni neobjavi v /etc/mtab (teda aby
> som bol presny, chyba iba informacia o /usr, /var, /home oblastiach).

nie su nahodou dotycne FS pripojene pred tym ako sa root remountne
read-write?

> Hlavny problem je v tom, ze ak pripojene oblasti nie su zapisane
> v /etc/mtab, tak sa tieto oblasti nezobrazia vo vypise 'df -h' a tiez
> (co je vsak uz dost zle), ze sa pri reboote neodpoja. Lebo hlupy umount
> sa tiez pozera do /etc/mtab (namiesto do /proc/mounts). Mozeme mi prosim
> niekto vysvetlit, naco si prikaz 'mount' zapisuje informaciu
> o pripojenych oblastiach do /etc/mtab? Ved su s tym iba problemy, ak
> je rootfs iba na citanie, ak user zmaze /etc/mtab a pod.

Vychadza to z historie, ked /proc/mounts a ani /proc neexistovalo.
Dovod preco sa stale pouziva, bude zrejme ten ze alternativy sa velmi
neujali - devfs v podstate skrachoval a udev sa zatial dostatocne
nerozsiril, a bez jedneho z tychto dvoch si zariadenia len velmi tazko
odvodis (kernel bez devfs nepozna /dev/hda, iba blokove zariadenie 3,0).
Pre zariadenia mountovane pocas behu systemu to az taky problem nie je.
Ale root fs takto nezistis...

> Nemalo by sa chovanie prikazu mount a ostatnych uz konecne zmenit tak,
> aby sa /etc/mtab nepouzivalo?

mozno ked sa udev naozaj silne ujme. Tusim ale nie som si isty) ze
niektore distra pouzivali /etc/mtab ako linku na /proc/mounts, s tym ze
pouzivali devfs.

Your mouse has moved. Windows NT will now restart for changes to take
to take effect. [OK]