[linux] ako zmenit konfiguraciu rpm balika

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Pondělí Leden 10 09:22:50 CET 2005

Ahoj,

ja to robim tak, ze si stiahnem src.rpm balik na nainstalujem ho. V
/usr/src/RPM/SPEC je spec subor (php.spec) a v nom hladaj polozku configure.
Vhodne je tiez upravit polozku release a changelog, aby si pripadne
nestratil prehlad.

Nove balicky potom urobis rpm -ba php.spec. Pravdepodobne sa ti oplati
pozriet aj na rpm volbu --short-circuit (ked ti rpm zahlasi nejaku
chybu, tak aby si nemusel vsetko kompilovat odznova - v kombinacii s -bi
resp. -bb volbami usetri dost casu).

Problemy, ktore sa mozu vyskytnut pri tvorbe baliky (ak samotna
kompilacia prebehne bez chyb):
- nejaky subor nie je nainstalovany/skompilovany a podla spec by mal byt
- zakomentuj/odstran zo spec suboru
- podla rpm je nejaky subor nainstalovany, ale nie je v spec subore, a
preto sa nedostal do balika. Takyto subor dopis do spec suboru.

Zd.