[linux] web hosting control panel

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Leden 13 13:07:49 CET 2005

Ahoj,

> mame vo firme taky maly server, na ktorom bezi asi 200
> mailovych kont nasej domeny + 7 inych domen+ich
> weby+ich mailboxy.
>
> zo strany nasich klientov je poziadavka na nejaky
> management tool, control panel : managemen mailovych
> kont, ftp kont, databazy atd.chceli by sme nejake
> komlexne rieseni, moze byt aj komercne, aj ked
> preferujem  open source.
>
> z toho co som vygooglil najviac sa mi pozdava PLESK,
> (komercny produkt), ostatne nic ine ako komercne prod.
> nenasiel.
>
> ma niekto skusenost, prip moze mi nieco konkretne
> [...]

plesk je fajn, ale zabudni na to, ze s tym budes robit cary. Funguje na
defaultne nainstalovanej podporovanej distribucii, akonahle nieco
zmenis, nemusi byt ani nejak velmi podstatne, tak uz nevie, co s takym
konfigurakom robit. Skusenosti som s nim mal sice tak pred rokom, takze
mozno sa pohli dalej.

Ale myslim, ze to je problem vacsiny control panelov -- su stavane na
konkretny system.

Mozno by stalo za to vyklikat si prava do webminu, ten takymito
problemami netrpi a je opensource. Len neviem, nakolko je to
customizovatelne tak, aby sa mohli jednotlivi klienti lognut a len
urcite veci robit.

 J.