[linux] Ako zabranit zahlteniu DSL routra

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Čtvrtek Leden 13 15:20:21 CET 2005

Zdravim vas,

 mam WiFi siet (routrovanu)  a na konci mam DSL router Zyxel.
 Medzi WiFi a DSLkom mam linuxovy stroj ktory vlastne robi branu pre WiFi
klientov.

 Obas sa stane ak niektory z klientov chyti (chytia) vyrus (vyrusy), ktory
rozposiela kopec paketov do i-netu, tak sa Zyxel zahlti tak, ze prestane
odpovedat. (Teda nejde inet z pohladu klientov).

 Ked bloknem na linuxovom stroji tu IPcku, ktora robi problemy, tak sa Zyxel
spamata a internet pre ostatnych klientov zacne normalne fungovat.

 Co by ste mi poradili v tomto pripade? Ako zabranit tomu aby sa DSL router
zahltil? On sam nema ziadne moznosti, takze by som to chcel spravit na tej
linuxovej masine!!!
 Da sa to nejak pridelenim maximalnej sirky pasma? Alebo som uplne vedla?
AKO NA TO?

Za kazdu radu, resp. spravny smer vopred vdaka.

Marek.