[linux] kernel 2.6 + RAID1 + zurnal + velky load

Malosek Pavol, Ing. malo na palma.sk
Čtvrtek Leden 13 23:41:08 CET 2005

zdravim,
potreboval by som "zarucenu" informaciu ci je prakticky/teoreticky spravne
davat zunal /reiser, ext3/ na sw raid1 pre SMP masiny.

snazim sa rozbehat debian 3.0 na orig. IBMku, 2*xeon 3.2G , SCSI aic9702, 1G
RAM
skusal som 2.6.4 a 2.6.10
boot , root, swap vsetko na sw raide1 a reiserfs
/sw raid preto lebo IBM nechce dat zdrojaky modulu od toho ich serveraidu/

bez loadu je to v pohode, ale pri zatazi cca 100%, kde user load je na 80% a
ostatne IO wait a spol to nevydrzi bezat ani hodinu. system jednoducho
vytuhne bez akejkolvek hlasky, uplne nic, prazne logy aj obrazovka. pomoze
jedine vyp/zap.
masinu zatazujem stale dookola
make -j bzImage
make -j modules
make -j mrproper
vymazat, rozbalit jadro a znova
uz asi tyzden browsujem po kernelovych archivoch a niekto vravi to a niekto
ono.

som sa dopracoval k write barieram http://lwn.net/Articles/77074/ co by
teoreticky mohlo pomoct, pouziva to niekto??? ma skusenosti???
dalej som nasiel patche allana coxa a nejaku utrzkovitu informaciu ze patch
2.6.10-ac1 opravuje chyby v SCSI kode ktore by mohli pomoct. pozna to
niekto?

najhorsie je to ze mam presne tu istu instalaciu s 2.6.10 na IBM s P4, a tam
to bezi bez problemov:)
uvazujem smerom, ze keby to bol SMP problem tak mi to pada aj na tej P4 lebo
system ju vidi ako 2 CPUs, tie 2 xeony su 4 CPUs v systeme, ale zasa na tej
P4 nevyrobim taky load.

teraz som sa rozhodol skusit 2.4.28, na IDE ext2; potom SCSI ext2; SCSI
raid1 ext2; SCSI raid1 reiser a uvidim.

ma niekto lepsi napad?????
ta masina musi bezat tyzden v kuse na max. load ( matlab, hspice, cadence )
kazda rada dobra.

vopred vdaka
malo