[linux] Ako zabranit zahlteniu DSL routra

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Pátek Leden 14 14:31:22 CET 2005

> ale nic to nemeni na skutocnosti ze niekomu v podstate bezdovodne blokujes
> sluzbu ktoru moze pouzivat, a miesto toho, aby si riesil problem zahltenia
> routera velkym mnozstvom paketov, pripadne problem s tym, ze sa nahle
> znacne zvysi pocet paketov z nejakeho stroja, riesis problem s
> pristupovanim na sluzby vyuzivane windowsami.

Presne tak ...
Ja nechcem zablokovat porty. Chcem nechat ludom moznost pouzivat akykolvek SW
na chatovanie , speakovanie a podobne hluposti.

Zbytocne tu nerobme flame-war ;).

Asi skutocne budem musiet urobit par scriptikov na sledovanie siete (okrem
MRTGcka, ktore mi bezi) a toho scriptu, ktory ihned blokuje IP pri velkom
pocte paketov za nejaky cas
Aj tu som narazil na problem, ked chlapik zacal rozpravat (nejaky chat cez
mikrofon). Tak tych paketov tam lietalo kopec ale nezahltili router ...
A moj script ho blokol ... takze aj najst tu spravnu mieru je tazsie ako som
si myslel ...

Urcite pomozu aj antiviri - vyzera to tak, ze z malych kociek musim poskladat
nejaku stavbu.

Otazka je, ci to uz niekto nerobil ;) a nevie na to navod ...

Myslim si, ze je to zaujimavy problem a urcite ak sa mi podari ho vyriesit,
tak sa s riesenim podelim ...

Marek.