[linux] Ako zabranit zahlteniu DSL routra

Jan Ostrochovsky jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Sobota Leden 15 14:57:29 CET 2005

foobar wrote:

> mal som na mysli traffic shaper individualne pre kazdeho klienta - tj
> znizovat rychlost bude len sam sebe, nikomu inemu.

ak ten shaper nastavi tak, aby mal kazdy garantovanu rychlost, ale ked
je volneho viac, ako garantovaneho, tak sa pouzije aj cast volneho, tak
v takom pripade sa to bude negativne odrazat aj na ostatnych, ale na nom
najviac... ale bez shapingu je to samozrejme ovela horsie

tiez je potom dobre niektory mission-critical, alebo interaktivny,
traffic, na shaperi prioritizovat... kombinacia qdiscov htb a prio

v nasej sieti sa k netu pripajaju stovky userov, a tiez idem z toho
uploadu zosediviet :(

ostry