[linux] dve mac na jednej broadcast domene

Mike mike na spinet.sk
Pátek Leden 28 13:41:58 CET 2005

Michal Toth wrote:
> co sa stane, ked pichnem do jednej broadcast ethernetovej domeny dve
> sietovky s rovankou MAC adresou? Mna napada, ze teoreticky nic, jedine
> ze pokial by boli pouzite switche, tak sa im budu srat tabulky, ale v
> tomto specialnom pripade tam switch neni, takze?
>
> vlastne napadol ma prave este taky scenar, ze by oba IP stacky mali
> otvoreny napr. tcp spojenie s tym istym remote hostom z rovnakeho source
> portu, to by asi ten tcp spoj dost trpel ze?

Ono sa toho stane dost prakticky aj teoreticky. MAC adresu pouziva karta
na urcenie ktore ramce su urcene pre nu, takze ti budu odchytavat
komunikaciu dva stroje. Okrem toho ju pouziva na identifikovanie ramcov
ktore sama vyslala na urovni hardveru.

TCP spojenie sa ti ani len nemusi podarit otvorit, kedze na pakety ti
mozu dojst dve rozne odpovede a pod. Ak sa vobec dostanes az tak daleko...

Raz sa mi to v praxi podarilo odskusat, ked pri upgrade FW na kartach
doslo k premazaniu MAC adries a mal som zrazu 5 rovnakych kariet.
Vysledkom bol uplny kolaps siete.

Mike