[linux] Procesy v stave "D", tvrdy restart na dialku

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Úterý Červenec 12 12:17:16 CEST 2005

On Tue, Jul 12, 2005 at 12:13:21PM +0200, Marek Podmaka wrote:
> Hi!
>
>   no ja mam teraz podobny problem... nejako mi v serveri zblbol IDE
>   disk na zalohovanie (nieco s DMA), tak to teraz stale hadze hda lost
>   interrupt a kazdy proces ktory s tym diskom chce nieco robit (ls,
>   hdparm) proste "zmrzne" - tiez je v stave "D". Skusal som aj umount
>   a aj ten tam stale visi - z toho usudzujem, ze dialkovy restart by
>   asi nedopadol dobre... Inac server fici v pohode, akurat load
>   vybehol na nejakych 20 (asi kvoli tomu ze par procesov caka na ten
>   disk).

Nuz ten disk by si mal vyhodit. :-) Popripade skusit problem nejako
odstranit, ak to nieje HW problem.

Co sa tyka toho loadu, tak je to sice velke cislo, ale myslim,
ze zataz system popri tom nieje vysoka (kedze tie procesy vlastne nebezia,
jadro ich ale zaratava ako beziace). V tomto si ale niesom isty.

>   Da sa v takejto situacii nieco robit? (debian sarge, kernel 2.6)

No len to spominane, popripade mozes skusit lazy umount (umount -l).
Tym odpojis particie, ktore ti blbnu, ale nesmies ich pouzivat pre
aktualne prihlasenie (musis vediet co robis). To by mohlo pomoct zabit
tie procesy. Ak nie, tak ten tvrdy reboot, ale doporucujem vsetky ostatne
particie mountnut aspon read-only (mount -o remount,ro) pred tak tvrdym
rebootom.

		SAL