[linux] Procesy v stave "D", tvrdy restart na dialku

Lubomir Host rajo na platon.sk
Úterý Červenec 12 15:28:18 CEST 2005

On Tue, Jul 12, 2005 at 11:55:07AM +0200, Ing. Jan ONDREJ wrote:

> [...]
> aj ked mu tam ostanu procesy v stave "D" - "Uninterruptible sleep".
> Je to proces ktory caka na nedelitelnu operaciu jadra.
> Ak mas taketo procesy casto, tak by si mal skontrolovat hardware
> alebo to co s nim robis. Moze nastat ak nejaka cast jadra nevie spracovat
> urcitu operaciu. Tou operaciou moze byt zapis do nejakeho zariadenia ...
> Moze nastat v pripade, ze to zariadenie neodpoveda, ale mal by tam
> nastat po urcitom case timeout a potom proces zmizne. Proces v stave "D"
> neberie pamat, je vpodstate ukonceny, caka len na skoncenie operacie.

Nesuhlasim s tym, ze 'Proces v stave "D" neberie pamat, je vpodstate
ukonceny, caka len na skoncenie operacie.'. Toto je process v stave "Z"
- Zombie. Process v stave "D" je lubovolny process, ktory ma naalokovane
  aj 1G v pamati a intenzivne sa prehrabava diskom.

> Ak mi nahodou taky proces vznikne, zvyknem pouzit standardny reboot
> a pomaha to. Nerestartujem to sice nadialku, ale system sa mi zvykne
> restartnut bez problemov. Co to mas za OS?

Ved prave. Aj mne to zvycajne ide normalnym restartom, ale tento
konkretny system sa sprava volajako divne. Je to Debian testing s 2.6.x
jadrom.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :