[linux] Problemy s Mandriva LE 2005

Marek Soha konfery na snet.sk
Pátek Červenec 29 22:34:39 CEST 2005

Ahoj.

K tomu MPlayeru by som mal asi len tolko, ze navzdory tomu ze
softverove patenty neboli schvalene sa (podla mojich informacii) vyvoj
mplayeru zastavil (kvoli licenciam?) - ak mate niekto odlisne info tak
ma prosim opravte, mplayer moc nepotrebujem (mam vacsinou servre) ale
co som sledoval vyvoj na ich stranke tak nesla uz posledneho pol roka
normalne a teraz uz vlastne je na stiahnutie uz len starsia verzia aj
to len z mirrorov alebo v rpm balickoch...

Asi tolko k mplayeru, mandriva je dost klikaci linux takze s nim nemam
moc skusenosti, ale nastavenie klavesnice by sa malo dat zapisat
natvrdo do X.conf alebo Xorg.conf (podla toho co to pouziva).

Ja zatial len tolko, niekto ma doplni...

S prianim pekneho dna

Pavel, dňa 24. júla 2005 o 10:47:23 ste napísali:

-> Zdravim vsetkych.

-> Dopredu sa chcem ospravedlnit, ak sa budem pytat na veci, ktore tu uz
-> boli, ale uz som konferenciu dlhsie nesledoval a v archive som narychlo
-> tiez nic nenasiel.
-> Asi pred mesiacom som si kupil casopis aj s DVD Mandriva LE 2005. Po
-> jeho naistalovani sa objavilo par problemov, s ktorymi si neviem
-> poradit:

-> Najskor ale moja konfiguracia:
-> Athlon XP 2600+, ATI Radeon 9800Pro, SoundBlaster Live

-> A teraz problemy
-> 1.) Ako ovladac grafickej karty som zvolil ATI Radeon flgrx. Bohuzial
-> nefunguje 3D akceleracia. Skusil som aj ATI Radeon ovladac, ale tiez
-> nic. Potom som stiahol ovladac aj priamo od ATI, dodrzal som postup na
-> stranke, ale nic.

-> 2.) Ako default pouzivam nemecku klavesnicu. Ale nefunguje jedna klavesa
-> (<>|). Ked prepnem anglicku alebo slovnesku klavesnicu, tak ta klavesa
-> ide. Ked vojdem do "Configure your computer->Hardware->Set up the
-> keyboard layout" a vyberiem si klavesnicu 105-Key tak ta klavesa funguje
-> aj pri nemeckom rozlozeni, bohuzial si ale toto nove nastavenie nevie
-> zapamatat a po restarte nefunguje opat.

-> 3.) Evolution mi nevie priamo otvorit PowerPoint prezentacie aj ked mam
-> nainstalovany OpenOffice. Ponukne len moznost "Save As...".

-> A co mi najviac vadi, ze priamo na DVD som nenasiel MPlayer :-(

-> Vedel by niekto poradit?
-> Diky.

-> S Pozdravom
-> Pavel