[linux] Problemy s Mandriva LE 2005

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Sobota Červenec 30 08:02:58 CEST 2005

On Fri, Jul 29, 2005 at 10:34:39PM +0200, Marek Soha wrote:
> Ahoj.
>
> K tomu MPlayeru by som mal asi len tolko, ze navzdory tomu ze
> softverove patenty neboli schvalene sa (podla mojich informacii) vyvoj
> mplayeru zastavil (kvoli licenciam?) - ak mate niekto odlisne info tak
> ma prosim opravte, mplayer moc nepotrebujem (mam vacsinou servre) ale

Myslim, ze to je len tvoj subjektovny nazor. Pozeram akurat na CVS
mplayera a vidim tam zmeny pred 3 dnami. Ak chces vidiet posledne zmeny,
tak si pozri napr.:

  http://www1.mplayerhq.hu/cgi-bin/cvsweb.cgi/main/ChangeLog?rev=1.235&content-type=text/x-cvsweb-markup

> co som sledoval vyvoj na ich stranke tak nesla uz posledneho pol roka
> normalne

No len tam bol banner o softverovych patentoch. Na spodku stranky bol
odkaz na povodnu stranku, ktora sa pravidelne updatovala. Predpokladam,
zeby sa vyvoj mplayer prijatim softverovych patentov v EU nezastavil,
iba by sa spomalil a jeho vyvoj by sa presunul mimo EU. :)

> a teraz uz vlastne je na stiahnutie uz len starsia verzia aj
> to len z mirrorov alebo v rpm balickoch...

Tak toto absolutne nieje pravda. Verzia 1.0pre7 je k stiahnutiu
priamo na strankach a je stara asi stvrt roka. Ako tam pozeram na release
mplayer, tak ich vydavaju asi kazdy stvrt rok, takze je mozne
v blizkej buducnosti ocakavat novu verziu. Zoznam zmien je pomerne
dlhy, takze na nom urcite pracovali aj pocas schvalovanie soft. patentov.

> -> A teraz problemy
> -> 1.) Ako ovladac grafickej karty som zvolil ATI Radeon flgrx. Bohuzial
> -> nefunguje 3D akceleracia. Skusil som aj ATI Radeon ovladac, ale tiez
> -> nic. Potom som stiahol ovladac aj priamo od ATI, dodrzal som postup na
> -> stranke, ale nic.

Preco rozlisujes medz ovladacom fglrx a ovladacom od ATI? Je to predsa ten
isty. Oba su dost blbo zbuchane a ich instalacia je dost zlozita.
Navyse funkcnost je tiez obmedzena. Firma ATI na to proste kasle.

Ovladac Radeon je urceny tusim pre cipy R100 a RV100. Tvoja karta ma
cip R350. Mozno by ti mohol pomoct ovladac R300 ktory najdes tu:
  http://r300.sourceforge.net/
Nemam ale otestovanu jeho funkcnost a aj ked mam podobnu kartu v praci,
radsej som sa vzdal 3D akceleracie a pouzivam standardny ovladac,
s ktorym funguje v 2D perfektne. :)

Popripade skus stiahnut posledny ovladac z ATI a otestuj znova,
ci sa nieco nezmenilo. Inak ti uz ostava len pisat staznosti do ATI
cez ten ich system ohladovania chyb, ale pocitaj s tym, ze tam odpisuju
ludia co o tom nemaju ani sajnu (prisli mi odpovede typu:
  - poslite hlasku s programom http://.../win9x.htm
  - nainstalujte si teda ovladac pre linux (ved prave ten som ohlasil ze neide)
  - obratte sa na dodavatela OS (ktory s tym samozrejme nic nemal,
      kedze som chybu v ovladaci nakoniec nasiel :-)

> -> 2.) Ako default pouzivam nemecku klavesnicu. Ale nefunguje jedna klavesa
> -> (<>|). Ked prepnem anglicku alebo slovnesku klavesnicu, tak ta klavesa
> -> ide. Ked vojdem do "Configure your computer->Hardware->Set up the
> -> keyboard layout" a vyberiem si klavesnicu 105-Key tak ta klavesa funguje
> -> aj pri nemeckom rozlozeni, bohuzial si ale toto nove nastavenie nevie
> -> zapamatat a po restarte nefunguje opat.

Myslim, zeby mohlo pomoct zamenenie v subore /etc/X11/xorg.conf
(popripade XF86Config). Po uprave by to malo vyzerat asi takto:
        Option      "XkbModel" "pc105"

> -> A co mi najviac vadi, ze priamo na DVD som nenasiel MPlayer :-(

Napal si dalsie DVD, kde budes mat len mplayer, popripade pridaj
aj ine programy. :-)

		SAL