[linux] OT: Fasttrack S150 SX4

Mike mike na spinet.sk
Pátek Červen 3 19:00:34 CEST 2005

Hehehe LOL :-)

Sorry, nemozem si pomoct, to bol smiech zufalstva a skodoradosti.
Prave mi lezi jeden server HP ML110 SATA s rovnakym tzv. RAIDom  na
stole a striedavo s nim bojujem uz nejaky ten mesiac. Najhorsie je, ze
si za jeho kupu mozem sam a uz je neskoro na vratenie.

Ked som zistil ze take odrby ako softverovy RAID (ako pridavna karta,
nie v motherboarde) existuju tak som mal chut vrazdit.

Ale mam dobru spravu,rozbehat linux sa na S150 SX4 da.

Moznost 1: Pouzit driver sata_sx4 a softverovy (md) raid, ale pri sx4
okrem problemov s bootovanim dosiahnes aj pomerne maly vykon.

Sata_SX4 driver nevie pouzivat XOR engine na karte, takze na RAID5
zabudni. Vsetky zapisy na disky navyse idu cez DIMM ktory je na karte,
co by urychlovalo zapisy ak by sa data prekopirovali 1x do tejto pamate
a potom sa zapisali do viacerych diskov (pri RAID 1 alebo 10).
Momentalna verzia drivera to vsak neumoznuje.

Moznost 2: Trocha optimistickejsia varianta je pouzit original driver od
Promise, ktory je "ciastocny open source", nieco na sposob nvidia
driverov. Existuje na oficialnych strankach www.promise.com alebo v
mojom pripade na www.hp.com, ale to su len binarne drivery pre konkretne
verzie jadra napriklad pre Redhat 9 2.4.19-daco.

Partial open source driver si mozes stiahnut spolu s novym BIOSom do
karty zo stranok pre S150 SX4-M
http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?productId=124&category=driver&os=3&go=GO
alebo napisat na support na promise.com a vypytat si ho, ale ten download
je asi najnovsia verzia. SX4-M je ta ista karta, ale predavana aj s
DIMMom. Promise normalne SX4 dodava bez pamate. HP a spol ju samozrejme
pridavaju ked karty montuju do svojich masin.

Nemam este otestovanu tuto novu verziu drivera, ale so starsou verziou
verziou celkom bezal asi 6 mesiacov, ale pri vypinani servera sa stavalo
ze sa zrubal kernel (asi 2x z 5 vypnuti).

Odporucam nainstalovat linux na klasicky ATA/SATA disk, bez SX4 v kompe,
potom skompilovat driver, pridat RAID radic do kompu a bud nechat root
filesystem na tom disku a RAID pouzit na data, alebo skopirovat vsetko
na raid a vyrobit INITRD aj s FastTrak modulom.

Moja skusenost je taka,ze ak mas k RAIDu aj hotplug suflik na disky
musis mat na 2.6.x jadre vypnute ACPI (mozno aj ked ten suflik nemas)
inak ti ani sata_sx4 ani FastTrak driver nepojde.

Co sa tyka spolahlivosti, Oracle by som na neho nedaval, aspon nie bez
poriadneho backupu. Minuly tyzden som robil na serveri upgrade z Fedory
2 na Fedoru 3, trochu som to dokaslal a ked som server natvrdo
restartoval tak radic hlasil, ze RAID je rozpadnuty. Videl iba 1 disk zo
4 v RAID10. Co bola najvacsia zahada bolo ze ked som ten disk vytiahol
tak zrazu ostatne 3 videl a dostal som sa k datam, ale neboli 100% ok,
/etc adresar mi zachranil az fsck , aj ked pouzivatelske data vyzerali
byt OK, radsej som ich tahal z archivu a z RAIDU som zachranoval len tie
ktore sa nejako do archivu nedostali. Diskom pritom nic nie je.
Na druhej strane odisiel aj motherboard, takze mozno to bolo sposobene
tym. V kazdom pripade prave instalujem vseko znovu.

Aby som to zhrnul: Linux sa rozbehat da, ale ak mas moznost vymenit ten
RAID radic za iny, urob to.

Mike.