[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Lubor Kacian kacian na kacian.sk
Neděle Červen 5 11:31:32 CEST 2005

Dňa Sobota 04 Jún 2005 00:35 Nexus napísal:
> stat nemalo (vzhladom na to, ze som servisny technik, tak sa 98%
> problemov stava medzi stolickou a klavesnicou).
Nepochopim, ako dnes niekto moze robit servisneho technika PC bez aspon
zakladnej znalosti linuxu. Skor by som to potom nazval win-technik.
Ale to myslim naozaj bez urazky a znevazovania. Je to len moja mnohorocna
skusenost.

> vlastnej skusenosti. Ked sa niekoho na nieco spytam na temu linux, tak
> dostanem taku pohrdavu odpoved, ze si dva krat rozmyslim, ci sa to spytam
> aj druhy krat. Navyse plno ludi "straca nervy", ked im nieco unikne,
> alebo ked vydia, ze ten druhy s tym ma mensie problemy. Alebo je aj
> lepsia moznost, ze dostanem odpoved, ktora mi absolutne nic nepovie.
Natrafil si asi na zlych ludi, to sa stava. Problem je mozno aj v zlej
skusenosti . Velakrat som pomahal s linuxom, ale velmi casto to skoncilo
tym, ze dana osoba namiesto prejavenia trochy snahy a pozretia sa do man a
faq a pod. radsej doslova obtazovala mna s roznymi hlupostami. Podaj prst a
schmatnu ti celu ruku. Ale myslim si, ze to je aj typickym win pristupom :
"Co sa neda naklikat, to je nanic. Ked naklikam, tak viem ! (ale pritom
vobec nicomu nerozumiem). "

> mnohych ohladoch dokonalejsi, nez je Win. Bohuzial neexistuje
> "univerzalna ucebnica polopatistickeho linuxu" (ak to tak mozem nazvat),
> pre nas - obycajnych uzivatelov, alebo ako som sa viac krat stretol -
> looserov (ako niekedy tituluju skuseny uzivatelia zaciatocnikov). Teraz
> mam nainstalovanu Mandrivu, ale narazil som na problem, ze mam prilis
> novy HW na jeho chod ... A v textovom rezime nieco dosiahnut ... Nie je
> to az take tazke, ked viem, kde to hladat. Ale to musim najprv vediet ...
Ale ved tych zdrojov pre linux je nepreberne mnozstvo. Zober si len
faq.linux.cz. Precital si si aj ceske pdfko k Mandrake 10.1 ?
Myslim si, ze informacii o linuxe je mozno az privela a preto sa sem tam
krici po polopatistike . Ale to je len synonymum pre "naklikanie".

> Kazdy z tychto menovanych OS ma svoje klady a zapory. Vzhladom na to, ze
> som pouzivatelom Win, by som velmi rad chcel prejst na LNX. Hlavny
> zadrhel je v tom, ze ked budem s tym mat nejaky problem, tak som v tom
> "sam". Zacal som odoberat tuto konferu, ale vacsinu prispekou, ktore
Ako si predstavujes riesenie svojho problemu ? "Mam problem, povedzte mi co
s tym " ? To nie je riesenie problemu. Vtedy ostanes sam.

> Kazdopadne si myslim, ze by som nie len ja uvital, ak by existovala
> moznost "niekomu" zavolat, napisat. Niekomu, kto by sa netvaril, ze ho
> otravujeme sprostostami, ale pomohol by informaciami podanymi v co
> najjednoduchsej forme.
Na to su tieto konfery (linux.cz, mandrake, linux.sk). Ale casto si ich
lenivi ludia mylia s bezplatnou hot-line. Existuju predsa man stranky,
internet, knihkupectva.

Moj nazorje taky, ze cely tento humbug okolo neprivetivosti linuxu pochadza
z velkeho mnozstva tzv. windows-guru (co je dneska kazdy pubertak co ma
doma pecko s win). Taky si zacne mysliet vela o sebe a svojich znalostiach
a skusi aj linux. Ale nenaklika a zacne nadavat a zhadzovat. Uz som ich
vela v zivote stretol (zaujemci o pracu servisneho technika) a odmietol.

Uff, uz som sa davno tak nerozkecal. Verim ze vobec nepatris k mnou
popisovanym "win-guru" a s linuxom sa spriatelis a zistis o com to je.
Vela stastia a radosti pri vyrieseni kazdeho "problemu", ktory vlaste
problemom nebol.

--
S pozdravom
	Lubor Kacian