[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Červen 5 13:43:17 CEST 2005

On Sun, 5 Jun 2005 12:52:29 +0200 "Nexus" <nexus na naex.sk> wrote:

>Zdravim.
Cau.

>Prepac, ale Tvoja odpoved si nejak odporuje. V uvode pises, ze nepochopis
>technikou bez zakladnej znalosti Linuxu a zaroven v druhej casti pises, ze
>som narazil na zlych ludi. Neurazam sa, ale pokial si zacal kritikou, tak si
>to kritikou mohol dokoncit ...
Ono ide o taku "rozpoltenost". Dava zmysel odporucat ludom, ktory sa nechcu ucit
a nemaju administratora, linux? Ja som prakticky clovek a odpovedam nie. Podla
mna takemu cloveku vobec pocitac do ruky nepatri, sami si na to doplatia, a
nechcem za to niest nijaku zodpovednost :-).

>Vies, aky je rozdiel medzi knihou a moznostou sa nieco opytat? Ja si
>myslim, ze velmi velky! Knihy sa nemozes opytat: "Pochopil som to spravne?
>Som na dobrej ceste k uspechu v rieseni problemu? ..."
Mne sa na linuxe paci to, ze namiesto pytania to jednoducho spravim a overim si
to experimentalne.

>Ano, su ludia, ktory
>sa drzia hesla, ked nikto nepomohol mne, preco by som mal pomoct ja niekomu
>inemu.
V tomto problem nie je. Problem je, ze zaciatocnik nepouziva vhodny proces
hladania odpovede a narazi na nespravnych ludi.

>No nic! Maloktory ludia sa driza hesla, ked nikto nepomohol mne,
>preco by to mal zistit aj ten druhy ...
Linuxovi odbornici maju casto elitarsky pristup. Preco by ti mali venovat svoj
drahocenny cas, ked im je jasne, ze si sa nenamahal napisat 2 slova do googlu?
Pre nich si jednoducho lamer a mozes si za to sam.

Riesenim je vytvorit metodologiu ako medzi tymito skupinami zacelit komunikacnu
barieru, a to sa da napr. popisanim procesu komunikacie. Ako som uz hovoril,
podla mna je to dost jednoduche. Skuseni linuxaci to robia automaticky, ale
neskuseni su nahrati.

Musis vsak ratat z tym, ze vo vela pripadoch zaciatocnikom nezostane ine
riesenie, ako si niekoho zaplatit. Pravdepodobnost je priamo umerna komplexite
problemu.

>Vzdy ale
>mam predstavu, co hladam, co sa mam spytat, co pri linuxe niekedy ani
>netusim. Pri sucasnej vypoctovej technike vzdy existuju len podobne
>problemy, malokedy rovnake.
Mam dojem ze toto je jeden z klucovych problemov a vhodnym popisanim procesu sa
da napravit.

>Lubos Hozzan
S pozdravom,
Peter