[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Nexus nexus na naex.sk
Neděle Červen 5 14:00:24 CEST 2005

Zdravim.

> Presne, vacsina veci sa da jednoducho riesit tym, ze svoj problem natukam
do googlu. Nemam v oblube otazky, ktore sa takto daju riesit.
Dalej problem je, ze ti ludia nechcu vediet riesenie, chcu len, aby som im
ho vyriesil. Ak pride ten isty problem opat, opat by radi, aby som to
vyriesil ja, pritom by to mohli zvladnut aj sami.
--- Ciastocne s Tebou suhlasim. Su ale uzivatelia, ktory sa v tom budu
"hrabat" a skor ci neskor pridu na to, ako to docielit aj nabuduce. Ty
uzivatelia, ktory len potrebuju nieco dosiahnut sa na to vyslovene vykaslu.
Ale potom nam vznika otazka: Preco sa vobec uzivatelia, ktory chcu vediet
len "nejaku somrinu" hrabat v linuxe, ktory je na sto honov vzdialeny
"lentilkovemu" Win?

Mierim tym na skutocnost, ze vela ludi by chcelo robit s linuxom, ale
nevedia, kde zacat, kde riesit svoje "rutinne" problemy.

> Skor len nainstalovali linux, ked im nieco nepodarilo urobit presne tym
sposobom, ako to robilili predtym, tak Linux ihned zavrhli, ze sa to tam
urobit neda. :-)
--- Ked ho zavrhli, nemaju dovod plitvat svojim casom :-).

BTW: Teraz som ale urobil chybu ja, pretoze som az prilis odbocil od
povodnej temy, za co sa ospravedlnujem. No nedalo mi to nenacrtnut situaciu
z druhej strany pohladu, kedy by snaha aj bola, len "nebola zasiata na
urodnu podu". Myslim si, ze takymto pristupom skutocne linux zostane
"zahadou" pre beznych uzivatelov, ktory musia (mozu / nemusia - vec pohladu)
zaplatit istemu monopolu, aby si mohli precitat maili, napisat nejaky text,
prednasku, spracovat referat, prezentaciu ...

Lubos Hozzan