[linux] Linux Knoppix, jeho pouzitie a skalovatelnost

Nexus nexus na naex.sk
Neděle Červen 5 21:46:21 CEST 2005

Zdravim.

Ano, niekde som to aj ja cital, ze ho je mozne nainstalovat na PC. Co som sa
tiez dozvedel, tak Debian je skor vhodny pre servre nez na beznu pracu. Ja
by som radsej zostal pri Mandrakovy, o ktorom som dost cital hodne kladnych
referencii, ako distribuciu pre zaciatocnikov, na akeho sa citim aj ja.

Debian je tiez linux, ktory je mozne prisposobit svojim potrebam. Len treba
vediet ako a to sa ako zaciatocnik ani nepokusam.

Lubos Hozzan

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Lubomir Host
Sent: Sunday, June 05, 2005 2:53 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: [linux] Linux Knoppix, jeho pouzitie a skalovatelnost

On Sun, Jun 05, 2005 at 12:52:29PM +0200, Nexus wrote:
> pouzi live distribuciu typu knoppix
> ===
> Prave ze by som ho chcel pouzivat na vsetko mozne. Mam na mysli od
> kancelarskych veci, cez napalovanie a hry az po multimedia, surfovanie
> a sledovanie DVD. S Knoppixom som sa prvy krat stretol v skole a tam
> sa mi linux zapacil. Hlavne jeho skalovatelnost. Ale Knoppix je
> vyslovene urceny pre tych, co si chcu linux "len" vyskusat, nie ho
> seriozne pouzivat (moj nazor).

Knoppix mozes aj regulerne nainstalovat na disk a normalne pouzivat.
Niekde v navode alebo na internete to najdes popisane. Vo vnutri je to
"Debian GNU/Linux (sid)", cize je to live  distribucia linuxu zalozena na
Debiane. Balicky softveru, ktore obsahuje su z Debianu sid, alebo ak chces
Debian unstable. Prave Debian unstable (= Debian sid) mam nainstalovany na
notebooku, na desktope v praci, na dalsich desktopoch doma, na domacom
serveri.

Vsetky tieto pocitace pouzivam na napalovanie CD a DVD, zalohovanie na
DVD-RAM media, pracu s multimediami (spracovavanie a archivacia fotiek,
kopirovanie fotiek z fotaku na disk, prehravanie hudby, filmov), pisanie
dokumentov (najma v LaTeXu), uprava *.doc dokumentov, prezretie prezentacie
v powerpointe, browsovanie, nejake hry, programovanie, atd.
Kedysi som prave na Linuxoch vyrobil celu moju diplomovku, promocne
oznamenie, protokoly z laboratornych prac. Vid.
http://rajo.platon.sk/index/sk/show,work

Mozes posudit sam, ze ci je Knoppix (mierne upraveny Debian) vhodny na
seriozne pouzivanie. ;-) Bol to prave Knoppix 3.8, ktory mi umoznil asi
tyzden mat domaci server zapnuty, aj ked sa ten starsi server nevedel kvoli
HW chybe nastartovat z disku. Aj ked to bezalo iba z CDcka, regularne mi tam
fungoval firewall a proxy server, ktory nejake tie data urcite niekam
potrebuje zapisovat. Pristup na internet bol teda funkcny a mohol som
pracovat, az kym sa HW problem nejako nevyriesil.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :