[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pondělí Červen 6 09:14:23 CEST 2005

Preto si myslim, ze je vystizny nazov tejto temy "Linux do skol -
vyzva". Linux by mal byt v skolach, aj preto, aby sa ludia naucili
riesit problemy - myslim tym, aby sa naucili spravne opytat. Dnes je v
skole iba Windows a na hodine sa neucia studenti efektivne pracovat s
pocitacom, ale sa ucia menu programov "naspamat", teda ucia sa len to,
co sa da odklikat mysou. Vsimol som si, ze sa dnes uz prestavaju
vyskytovat ludia, co vedia okopirovat disketu pomocou Norton
Commandera. Nechcem tym povedat, ze ja pouzivam DOS na 286, ale to, ze
zakladna operacia, ktora pretrva aj 30 rokov, sa dnes uz neuci. Ked sa
pozriem na linux, pre mna je najpotrebnejsi program Midnight
Commander, princip je ten isty. Dnesni studenti robia nezmyselne
ulohy, ako napr. kreslenie obrazkov vo Worde. Z dnesnych
stredoskolakov mam pocit, ze pocitac povazuju za nieco take ako MP3
prehravac.

Martin Sechny

--------------

> V tomto problem nie je. Problem je, ze zaciatocnik nepouziva vhodny
> proces hladania odpovede a narazi na nespravnych ludi.
>
> Linuxovi odbornici maju casto elitarsky pristup. Preco by ti mali
> venovat svoj drahocenny cas, ked im je jasne, ze si sa nenamahal
> napisat 2 slova do googlu? Pre nich si jednoducho lamer a mozes si
> za to sam.
>
> Riesenim je vytvorit metodologiu ako medzi tymito skupinami zacelit
> komunikacnu barieru, a to sa da napr. popisanim procesu komunikacie.
> Ako som uz hovoril, podla mna je to dost jednoduche. Skuseni
> [...]

Podte na navstevu k Wande - k najlepsej priatelke kazdej zeny na internete.
http://www.wanda.sk/