[linux] Zrkadlenie disku

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Červen 6 11:25:49 CEST 2005

On Mon, 6 Jun 2005 11:19:56 +0200 rrudolf <rrudolf na pobox.sk> wrote:

>Potrebujem spravit kompletny obraz disku /routra/, tak ze ked pripade
>poskodenia disku alebo inej chyby, by som nemal problem system
>preniest na iny disk a router rozbehat za relativne kratku dobu s
>porovnanim instalacie a konfiguracie od zaciatku.
[hnusna reklama]
Pri vyvoji Route Hat-u som myslel aj na podobnu situaciu. Konfiguracia je
ulozena v jednom subore (.tar.gz) na roote prakticky lubovolnej lokalnej
particii, takze sa da aj jednoducho zalohovat. Pri reinstalacii staci spustit
default instalaciu a potom nakopirovat konfig z backupu a je to hotove za 2
minuty.
[/hnusna reklama]

Na ostatnych systemoch pouzivam na to urcene tooly (dump/tar), restore je
jednoduchy.

>Samozrejmostou je ze danny obraz bude na inom PC.
Pokial mas ssh alebo scp tak je problem vyrieseny.

>Otazka znie ako nato resp. je to mozne
>spravit za chodu routra alebo ho treba vypnut a nabutovat inym
>systemom live distibucie.
Zalohu alebo restore? Na zalohu nic bootovat netreba. Na restore sa rebootu asi
nevyhnes.

>Rudo
S pozdravom,
Peter