[linux] Zrkadlenie disku

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Červen 6 11:28:40 CEST 2005

On Mon, Jun 06, 2005 at 11:19:56AM +0200, rrudolf wrote:
> Zdravim. Potreboval by som pomoct s problemom ktory riesim a to>
> Potrebujem spravit kompletny obraz disku /routra/, tak ze ked pripade
> poskodenia disku alebo inej chyby, by som nemal problem system
> preniest na iny disk a router rozbehat za relativne kratku dobu s
> porovnanim instalacie a konfiguracie od zaciatku. Samozrejmostou je ze
> danny obraz bude na inom PC. Otazka znie ako nato resp. je to mozne
> spravit za chodu routra alebo ho treba vypnut a nabutovat inym
> systemom /live distibucie/.
>  Dakujem.
> [...]

Na image disku mozes pouzit prikaz "dd if=/dev/hda of=/dev/hdc". Ale
ak to spravis za behu routera, koledujes si o problemy (nekonzistentny
filesystem na zaloznom disku). Ak sa ti takyto system zo zalozneho disku
aj rozbehne, moze dojst k chybe za behu. A opat budes mat zazalohovane
nieco dodrbane, atd. dalej dookola.

Ak chces predist vypadku pri zlyhani disku a nemas tam opdporu
hardveroveho raidu, tak pouzi softverovy raid. Samozrejme budes mat
2 disky v tom istom routeri. Vid driver md.

Alebo ak ti staci iba kopirovat subory, tak pouzi rsync na
zosynchronizovanie obsahov adresarov. Ale to raidove riesenie sa mne
osobne paci viac.

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :