[linux] Zrkadlenie disku

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Červen 6 14:00:51 CEST 2005

On Mon, Jun 06, 2005 at 11:52:52AM +0200, Urban Biel wrote:
> cau
> 	ja mam doma maly firewall/router a ten mam odzalohovany cez dd, lebo
> 	to je podla mna najjednoduchsie. Spravil som init 1, mountol rootovsku
> particiu ro (mam tam len tu jednu particiu), a spravil dd if=/dev/hda1
> of=/dev/hdb1/firewall.img.

Ako vravim. Ak spravis zalohu disku dd-ckom z particie a particia nebude
v read-only mode, koledujes si o problemy (opatovne varovanie je pre
tych, ktori by tak nechceli robit, nie autorovi prispevku). Priprav sa
na prekvapenia.  ;-)

A ked je niekomu jednoduchsie robit remount filesystemu do ro modu
a potom pri obnove sa kaslat s nastavovanim velkosti particie, tak
prosim.

Spravit SW raid z dvoch diskov mi neprijde az take nerealizovatelne a ma
to minimalne tu vyhodu, ze vypadok jedneho z diskov neodstavi router na
dobu, ktora je potrebna na zreinstalovanie servera alebo jeho obnovu.

> 	Ak ti odide disk, obnovu image spravis na inom stroji - tak ci tak
> potrebujes vymenit disky. ja mam firewall na 1GB CF karte, linux je
> osekany debian na necelych 600MB, takze sa to da v pohode aj napalit. Ak

600 MB? Neviem co vsetko na tom routeri/firewalle mas, ale nie je to
nejako vela?

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :