[linux] Zrkadlenie disku

Urban Biel rbk na stv.sk
Pondělí Červen 6 14:11:14 CEST 2005

> A ked je niekomu jednoduchsie robit remount filesystemu do ro modu
> a potom pri obnove sa kaslat s nastavovanim velkosti particie, tak
> prosim.
kezde akykolvek zohnatelny disk je daleko daleko daleko vacsi, ako
potreby routra na diskovu kapacitu, ze je particia o 10MB vacsia nez FS
ma skutocne netrapi. skor ma trapi, ze mi prave nejde kvoli havarovanemu
disku internet a potrebujem to velmi rychlo riesit. okrem toho
ext2resize spravi to, ze ho 'roztiahne' na velkost particie.

> Spravit SW raid z dvoch diskov mi neprijde az take nerealizovatelne a ma
> to minimalne tu vyhodu, ze vypadok jedneho z diskov neodstavi router na
> dobu, ktora je potrebna na zreinstalovanie servera alebo jeho obnovu.
prirodzene, kazdy problem ma mnoho rieseni, treba sa rozhodnut. mne sa
zda uchylne mat raid vo firewalle.

> 600 MB? Neviem co vsetko na tom routeri/firewalle mas, ale nie je to
> nejako vela?
no, mam tam osekany debian :-) nainstaloval som debian na nejaky 4G disk
a netrapilo ma miesto, som pohodlny a mam tam aj rozne proxy a podobne.
Klucove bolo pre mna zmestit to na 1G CF kartu s rezervou na logy. Tu
som si kupil, ked som prerabal firewall tak, aby sa v nom nehybalo vobec
nic. to je vsetko.

--
Urban