[linux] Zrkadlenie disku

Lubomir Host rajo na platon.sk
Pondělí Červen 6 15:03:01 CEST 2005

On Mon, Jun 06, 2005 at 02:11:14PM +0200, Urban Biel wrote:
> kezde akykolvek zohnatelny disk je daleko daleko daleko vacsi, ako
> potreby routra na diskovu kapacitu, ze je particia o 10MB vacsia nez FS
> ma skutocne netrapi. skor ma trapi, ze mi prave nejde kvoli havarovanemu
> disku internet a potrebujem to velmi rychlo riesit. okrem toho
> ext2resize spravi to, ze ho 'roztiahne' na velkost particie.

Otazka je, co je velmi rychlo. Ci 10 min. vypadok, pokial vyberies
chybny disk a das pripadne novy, alebo hladanie toho disku so zalohou,
kopirovanie dat, zapis lila (tuto by bol lepsi asi grub), testovanie
konfiguracie (ci si vsetko odzalohoval, co bude trvat urcite viac.

Spravit replikaciu dat na novo pridany disk do raidu uz vies spravit za
behu. Navyse ziskas na rychlosti citania pre ten proxy server, ako
vravis. Zapis je iba malicko pomalsi.

> prirodzene, kazdy problem ma mnoho rieseni, treba sa rozhodnut. mne sa
> zda uchylne mat raid vo firewalle.

Nie, ak su doby vypadku kriticke. ;-) Aj ked cena diskoveho priestoru
ide tym padom na dvojnasobok. Ale ak by si to mal vo firme, kde by kvoli tomu
stalo cca 50 ludi (pretoze nemozu browsovat po webe), tak sa dostanes
k zaujimavym cislam, ktore straca zamestnavatel tym, ze vacsina ide
vonku fajcit. ;-) Myslim, ze za 30 minut to je prave jeden taky disk,
ktory si ty nedal do firewallu a nezraidoval to. ;-)

rajo

--
Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>   ICQ #:  257322664   ,''`.
Platon Software Development Group         http://platon.sk/  : :' :