[linux] Zrkadlenie disku

Urban Biel rbk na stv.sk
Pondělí Červen 6 15:37:53 CEST 2005

> Otazka je, co je velmi rychlo. Ci 10 min. vypadok, pokial vyberies
> chybny disk a das pripadne novy, alebo hladanie toho disku so zalohou,
> kopirovanie dat, zapis lila (tuto by bol lepsi asi grub), testovanie
grub - asi ano, ja som tradicionalista :-)
> konfiguracie (ci si vsetko odzalohoval, co bude trvat urcite viac.
to je uz skor o hygiene prace, nez o technickom rieseni.

> Spravit replikaciu dat na novo pridany disk do raidu uz vies spravit za
> behu. Navyse ziskas na rychlosti citania pre ten proxy server, ako
proxy u mna zvacsa bezi vtedy, ked browsujem po mierne radioaktivnych
strankach a netuzim po niektorych konkretnych domenach, tak to mam na
proxaci osetrene ACLkami.

> Nie, ak su doby vypadku kriticke. ;-) Aj ked cena diskoveho priestoru
riesenie musi zohladnovat poziadavky. ak su taketo kriticke, tak
nastupuje skor failover riesenie, ale to uz je OT.

je rozdiel, ci hovorime o routeri doma, alebo v produkcnom prostredi.
mne doma staci najst stary 4G disk, spravit na nom particiu a naliat na
nu image. moj chudak firewall (AMD k6-2 @166MHz s 18MB ram) zatazovat
raidom - ved by mi tam plakal :-)

--
Urban