[linux] ADSL modem

Mike mike na spinet.sk
Úterý Červen 7 21:48:05 CEST 2005

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> To je bohuzial nestastie dnesneho stavu. Osobne preferujem zariadenie typu
> modem alebo bridge pred routermi, pripadny NAT by mal robit linux a nie HW
> zariadenie ktore vacsinou nepodporuje ident a NAT protokolov ktore to
> potrebuju.
>
> bohuzial z osobnych skusenosti neviem poradit ziadne konkretne zariadenie :(

Ako podotkol Marek Engler problemom tychto lacnych modemov je, ze oni
nefunguju casto vobec, aj pod Windows je s nimi pomerne dost problemov.
Router ma aspon tu vyhodu,ze je nezavisly na OS a jeho instalaciou
nemozes pokazit svoj komp, a to ani z hladiska HW ani SW.

Z tohoto hladiska je na tom ovela lepsie kablovka, aj ked zase nemas na
vyber co sa tyka zariadenia.

Samozrejme existuju aj kvalitne modemy, ale tie ziaden provider nebude
ponukat za 1 Sk.

Mike