[linux] 64-bit arch a Linux

Aben Siatris aben na webcom.sk
Čtvrtek Červen 9 13:02:08 CEST 2005

Dňa Streda 08 Jún 2005 15:27 Jan Ostrochovsky napísal:
> Pozdravujem,
>
> chystame kupu serverov (LTSP, DNS, DHCP, webserver, fileserver, LDAP,
> RADIUS...) a routera (iptables, htb, ...) a rozhodujeme sa, ci 64 alebo
> 32 bitovy HW. Sekundarne rozhodnutie bude o diskovych rozhraniach,
> predbezne uvazujeme SATA.
>
> Mal by na tom bezproblemovo ficat Linux a standardne opensource aplikacie.
>
> Ti, ktori mate s takymi architekturami na Linuxe pozitivne alebo
> negativne skusenosti, dajte mi prosim vediet o pripadnych rizikach,
> pripadne, ak by ste odporucili vyskusanu kombinaciu distribucia a
> [...]

Podla toho co viem tak napr. Gentoo vie bezat full v 64bit mode, teda
da sa prekompilovat do 64bit rezimu. Zmena vo vykone je vraj dost
znatelna. Neviem ake distro chcete pouzit, ale podla tohto by uz
asi nikde nemal byt vyraznejsi problem.

Ale nie o tom som chcel. SATA disky su sice moc fajn, ale asi na servery
by som ich nedaval z jedineho dovodu -> zatial nieje spravena podpora SMART
a ta je u mna na kazdom serveri velmi dolezita. Leda ze by ste nejaku tu
dobu s tymi SATA diskami vydrzali a cakali na podporu SMART v smartutils.