[linux] Digital kamera a dv1394

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Červen 10 09:59:23 CEST 2005

On Thu, Jun 09, 2005 at 11:26:38PM +0200, Miroslav Steflik wrote:
> v /dev/ sa mi nevytvori ziadny odkaz na zariadenie dv1394 ani raw1394 a
> ked ho vytvorim rucne napr.
> mknod -m 666 /dev/dv1394 c 171 34
> mknod -m 666 /dev/raw1394 c 171 0
> po restarte tam uz nie je. Myslim si ze ho pravdepodobne udev zrusi.

Ano, presne tak. Ak pouzivas udev, tak /dev je len virtualny filesystem
v pamati. Po restarte sa zmaze. Podla popisu tusim z udev howto je
postup taky, ze ten device vytvoris v /etc/udev/devices/ .
Ten sice vyzera byt tiez virtualny (po vytvoreni tam nic nejades
a najdes to priamo v /dev), ale ked ho vytvoris tam,
tak sa po restarte automaticky objavi.

Neprisiel som ale na to, ako taketo devices povolit pre konkretnych
userov. Ja napr. pracujem na svojom pocitaci ako neprivilegovany user
a chcem, aby som mal pristup k tomuto zariadeniu (bez su).
Ked mu zmenim pristup v /dev, tak po restarte sa to opat zrusi.
Riesenie typu "zmen si to v nejakom init skripte" sa mi nepaci.

		SAL