[linux] SAGATOR + CLAMAV + SPAMASSASSIN

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pátek Červen 10 20:45:13 CEST 2005

> Jaaaaj , teda ak si posielam z vlasneho notasu na vlastny notas tak je
> pravdepodobne, ze som v tom zahrnuty.

Presne. Zrejme mas svoju IP/adresu vo whitelistoch.

> Jasne ;)
>
> Ale zistil som, ze ak signaturu priamo napisem do tela spravy, tak to
> detekne, len ked to pripojim ako textovy subor, tak nie ... je to spravne?
> Alebo mam este problemik niekde s parse mail ?

Clamav ma v niektorych pripadoch problem s detekovanim EICARu.
V niektorych specialnych pripadoch mi ho tiez nedetekuje, ale inak
je to vporiadku. Realne virusy to chyta vpohode.

> Ale vrela vdaka za smerovanie ohladne toho spamu ... mam chaos v hits =>
> score a hviezdicky ...
> snad to uz pomaly chapem ;)

Sagator ma ine spracovanie hodnotenych sprav. V pripade, ze level>=1.0,
je detekovany virus. Spamassassin to robi zlozitejsie, ma urcenu hodnotu, po
prekroceni ktorej je to povazovane za spam. Kedze sagator potrebuje inu
hodnotu, prepocitava si ju jednoduchym vzorcom:
  sagator_level=spamassassin_hits/spamassassin_required_hits

Hviezdicky sagator pise cez scanner menom rename().
Ten premenuje nazov viru na nieco, co potrebujes, mozes si tam definovat,
aby ti tam pridal aktualny level vo forme hviezdiciek. V pripade, ze ti
cislo zobrazovane sagatorom nevyhovuje, mozes si ho vynasobit (parameter
multiplier pre scanner rename).

		SAL