[linux] SAGATOR + CLAMAV + SPAMASSASSIN

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Neděle Červen 12 09:57:20 CEST 2005

On Sun, Jun 12, 2005 at 09:11:08AM +0200, Marek Podmaka wrote:
> Hi!
>
>   no ja mam filter na prilohy priamo v postfixe cez regexp v
>   body_checks, takze prilohy so "zlymi" priponami hned odmietam cez
>   REJECT s chybovou hlaskou v SK aj EN ake typy priloh su zakazane.

No presne to som doporucoval, len na urovni sagatora, ktory
to vie robit aj na urovni obsahu priloh (napr. typ suboru executable
pre spustitelne, alebo zakazes rar, zip, ...).

Bol by ale problem, ak by to virus posielal cez nejaky SMTP server,
ktory by to dorucil nazad, kedze mu odpovies REJECT.
Moze to nastat napr. v pripade, ze tvoj provider ti poskytol
mailovy kos s vyssim MX zaznamom ako ma tvoj server.

Stale je ale lepsie vratit cely virus, ako poslat nejaku hlupu hlasku,
ze odosielatel poslal pravdepodobne virus. Ak je odosielatel sfalsovany,
tak hlaska pride nevinnemu a ten nema moznost zistit, od koho
virus pochadza, aby ho na to upozornil (pravdaze hlavicky mailu
su vacsinou odstrihnute). :(

	SAL