[linux] SAGATOR + CLAMAV + SPAMASSASSIN

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Neděle Červen 12 11:40:39 CEST 2005

Caute,

	zbytocne sa tu nehadajme ;)

	Ja chapem pripomienky vsetkych ... prave preto som chcel pocut rozne nazory
podlozene na roznych dokazoch a skusenostiach ... a som rad, ze su skutocne
padne podlozene ...
	Ani neviete ako mi vasa roznorodost pomaha :) .

	Je jasne, ze dropnut vsetko co prichadza z von je najlepsie pre Inet ...

	Dropovat vsetko v tichosti nie je vzdy najvhodnejsie riesenie a vela firiem
si ziada notifikaciu v pripade  viru (pripony vacsinou firmy samy navrhuju
zahadzovat) ...
	Preco to firmy chcu? Pretoze sa mi uz par krat stalo, ze som v tichosti
ukladal do karanteny zavirene maily a dostal som telefonat, ze "uz 3 hodiny
mi "jozo" posiela nejaky dokument a stale mne nic nepride a ani on ani ja
sme neobdrzali chybovu spravu!!! Mame problem s mailserverom?

	Mna skor zaujimalo ako zistit, ci SMTP komunikacia ide z mojej LAN alebo
INETu ...
	A prave preto, aby som som niekomu v inej firme (user na inafirma.sk)
neposielal spravu, ze user na lanfirma.sk vam posielala virus a z toho dovodu
bola pripona (mail) zadrzany v karantene  a pod.
	Jednoducho ja nechcem, aby z firmy odisla akakolvek sprava o viruse!

Napr. mne by stacilo aj toto:
Keby report_recipient - posielal report ak ide mail zo strany Inet-u
a napr. nech to posle mne ak ide zo strany LAN ...
Ja som non stop pripojeny na net ... takze uz by som ja videl, ze z firmy
ktoru administrujem ide nieco zavirene a mozem urobit potrebne kroky ...

Ale stale potrebujem vediet smer, odkial mi client (server) komunikuje s
mojim serverom cez SMTP ...

A este otazka (mozno hlavne na SALa). Da sa v sagatore priradit nejaka
signatura pre odchadzajuci mail ... napr. tak ako to robia komercne
antiviry (NOD32 ...) ze pripoja signaturu o bezvirovosti e-mailu?
Toto nepotrebujem, len ma to zaujima ;)

Ak  zbytocne nieco komplikujem, tak sa ospravedlnujem!

Marek