[linux] SAGATOR + CLAMAV + SPAMASSASSIN

Neděle Červen 12 11:50:54 CEST 2005

On 12.06 09:57, Ing. Jan ONDREJ wrote:
> No presne to som doporucoval, len na urovni sagatora, ktory
> to vie robit aj na urovni obsahu priloh (napr. typ suboru executable
> pre spustitelne, alebo zakazes rar, zip, ...).
>
> Bol by ale problem, ak by to virus posielal cez nejaky SMTP server,
> ktory by to dorucil nazad, kedze mu odpovies REJECT.

to je neprijemne vedlajsi efekt backup SMTP serverov respektive SMTP
serverov cez ktore virusy posielaju postu. V kazdom pripade ti odporucam
nezaoberat sa tymto problemom. Takto sa totiz staras o problem niekoho ineho
spocivajuci v tom ze prijima postu ktoru by asi prijimat nemal.

> Moze to nastat napr. v pripade, ze tvoj provider ti poskytol
> mailovy kos s vyssim MX zaznamom ako ma tvoj server.

Samozrejme, ak ide o backup SMTP server pre tvoju postu poskytnuty tvojim
providerom, mal by si sa s nim dohodnut na spolocnej politike, v tomto
pripade ide o jeho prospech (ked jeho SMTP servery vracaju niekomu von
postu, teba sa to priamo netyka) a tvoju ferovost voci nemu.

He who laughs last thinks slowest.