[linux] Re: Linux do skol - vyzva

Marek Podmaka marki na onee.sk
Sobota Červen 18 01:32:01 CEST 2005

Hi!

Friday, June 17, 2005, 18:28:14, 9zachar na pauli.fmph.uniba.sk wrote:

VZ> Cele je to len o tom, ze co sa naucis ako prve (prve, co uspokojuje
VZ> tvoje potreby), to povazujes za najoptimalnejsie - nemas potrebu
VZ> objavovat nieco ine.

VZ> Mozu a budu to tak robit dovtedy, kym vacsina Slovakov s volicskym
VZ> pravom bude ochotna akceptovat nazor, ze na svete je pre nich dostupny
VZ> len jeden "pocitacovy" system (rozumej operacny), jeden "internet"
VZ> (rozumej Web prehliadac), jeden textovy editor.

  No mas pravdu v tom, ze ucit sa ako prvy Linux by nebolo zle a ani
  tazsie ako windows. Problem je v tom, ze v sucasnosti musis ako
  clovek vediet robit s windowsom. Mozno ako sysadmin ci programator
  nemusis, ale ako bezny clovek ano. Co je tomu cloveku platne ze vie
  Linux ked v kazdej firme kde by ho chceli zamestnat na hocijaku
  nie-IT poziciu maju windows a musi s nim vediet robit.

  Jasne, ciel je ten, aby aj v tych firmach bol linux, ale to ako
  clovek uchadzajuci sa u nich o pracu asi nezmenis :)

VZ> BTW: MidnightCommander je hlavne graficke rozhranie k prikazom, ktore sa
VZ> daju robit zo shellu. Je na rovnakej urovni, ako je vo Win WindowsExplorer.

  No tak neviem, ale medzi mc/nc/TotalCommander/FAR a
  WindowsExplorerom je teda podstatny rozdiel. WinExplorer mas jedno
  graficke okno s ikonkami, kdezto vo vsetkych tychto commanderoch mas
  2 textove panely. Ja sam nechapem ako moze niekto rozumne pracovat s
  viac ako 10 subormi vo WinExploreri. Naproti tomu ma taky mc vyhodu
  oproti shellu napriklad v tom, ze vidis co robis. Vela vela (ak nie
  vsetko) sa da robit aj z shellu, ale pred spustenim prikazu nevies
  co urobi. Takze bud si veris :) alebo najskor pustis ten find bez
  -exec rm :) Kdezto vo FARe alebo v mc si hodim vysledky hladania do
  panelu a vidim co mi to naslo. Je to proste vec zvyku. A samozrejme
  pohodlnosti.

--
 bYE, Marki